دولت برای کاهش فشارهای بازار چاره‌اندیشی کند
کد خبر: 3730724
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

دولت برای کاهش فشارهای بازار چاره‌اندیشی کند

گروه سیاسی - نماینده ولی‌‌فقیه در خراسان‌ شمالی گفت: در شرایط بحرانی که امروز گریبان گیر اقتصاد کشور شده دولت برای کاهش فشارهای بازار چاره‌اندیشی کند.

دولت برای کاهش فشارهای بازار چاره‌اندیشی کند

به گزارش ایکنا از خراسان‌ شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان، در نشست رؤسای اتحادیه‌های صنفی مرکز استان، اظهار کرد: حساسیت بازار بر کسی پوشیده نیست و اگر بازار با دولت‌ها همراه باشد آن دولت می‌تواند در حوزه اقتصادی موفق عمل کند.
وی با بیان اینکه بازار همسو با حوزه‌های علمیه و دانشگاه، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی را ایفا کردند، افزود: بازاریان در دوران دفاع مقدس هم توانستند با پشتیبانی و حضورشان، جبهه اسلام را تقویت کنند و از این طریق در پیروزی جنگ هشت‌ساله سهیم بودند.
یعقوبی ادامه داد: کارشکنی بازاریان می‌تواند ضربات سختی به بدنه هر کشوری وارد کند، اما کسبه و بازاری‌های در کشور ما متدین هستند و نشان داده‌اند که در مواقع حساس به‌ویژه در پیچ تاریخی کنونی همراه دولت و ملت هستند این قابل‌تقدیر است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمنان برای ایجاد تحریم‌ها اقتصادی بیشتر برای فلج کردن اقتصاد ایران، افزود: باید همه ما به‌ویژه کسبه و بازاریان همانندگذشته کمک کنیم تا کشور در برابر این تاکتیک دشمن و در این موقعیت حساس سربلند بیرون بیاید.
یعقوبی عنوان کرد: عده‌ای در داخل کشور هستند که توکلشان ضعیف است و با تحریم‌هایی که از سوی آمریکا صورت گرفته گمان می‌کنند که دنیا به آخر رسیده و جاخالی می‌دهند ولی عده‌ای هم مانند بازاریان معتقد محکم و استوار ایستاده‌اند و به خدا توکل کرده‌اند و اجر این توکل نزد خداوند محفوظ است.
وی افزود: امروز واقعیت‌هایی در کشور وجود دارد که ما نمی‌توانیم آن‌ها را بپوشانیم، سختی‌ها و مشکلات وجوددارد و از طرف دیگر بد مدیریتی‌ها و سوء مدیریت برخی از مسئولان نیز بر مشکلات کشور افزوده‌شده است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی اظهار کرد: اگر قرار باشد که مردم همگام با انقلاب باشند، باید انقلاب هم همراه مردم باشد و اگر بازاری در خریدوفروش و معاملات با مشکل مواجه است باید دولت هم از فشارهایی که بر بازار هست تخفیف بدهد و با ارائه تسهیلات از این فشارها بکاهد.
وی افزود: تسهیل در امر تعزیرات، مالیات، واگذاری پروانه کسب و ارزش‌های افزوده توسط دولت می‌تواند از فشارهای اقتصادی بازاریان بکاهد.
امام‌یجمعه بجنورد گفت: در شرایط بحرانی که امروز گریبان گیر اقتصاد کشور شده است باید هم مسئولان و هم بازاریان و کسبه مدیریت کنند تا باهدفی واحد از این پیچ تاریخی گذر کنیم.
وی یادآورشد: ما مسلمان هستیم و زیر بار قلدری‌ها و زورگویی‌های مستکبران عالم نمی‌رویم و نمی‌گذاریم آن‌ها بر کشور ما مسلط شوند.
یعقوبی تأکید کرد: کشور ما در این دوران کوتاه چهل‌ساله انقلاب اسلامی، در بسیاری از حوزه‌ها شاخ ابرقدرت‌ها شکسته است و ان شاء الله در این شرایط تحریم‌های اقتصادی هم با تعاون و همکاری دولت و ملت خواهیم توانست بار دیگر پوز استکبار را به خاک بمالیم.
وی افزود: بازاریان با درک صحیح از شرایط جدیدی که دشمنان برای کشور ما ایجاد کرده‌اند می‌توانند به‌نظام اسلامی و ضربه زدن به توطئه‌های دشمنان کمک کنند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: انقلاب اسلامی دُری است که باید همه آن را حفظ کنیم و در حال حاضر یکی از راه‌های دفاع از انقلاب اسلامی مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان است.
وی افزود: اگر همه بازاریان و کسبه پیمان ببندند و احتکار نکنند شرایط کنونی تعدیل خواهد شد و این موج متلاطم اقتصادی فروکش خواهد کرد.

captcha