برندسازی تولیدات مشاغل خانگی در کردستان
کد خبر: 3730732
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

برندسازی تولیدات مشاغل خانگی در کردستان

گروه اجتماعی- رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به اجرای طرح نوین توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: تولیدات مشاغل خانگی در کردستان توسط جهاددانشگاهی برندسازی می‌شود.

برندسازی تولیدات مشاغل خانگی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان دیروز، 25 تیرماه در کارگروه اشتغال شهرستان سقز از برندسازی محصولات و تولیدات مشاغل خانگی در استان خبرداد و اظهار کرد: با این اقدام بخش زیادی از مشکلات مربوط به عرضه و فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی در بازار مرتفع خواهد شد.
وی به ارائه گزارش پیشرفت کار طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در استان پرداخت و افزود: این طرح یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام جهاددانشگاهی است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه فاز نخست این پروژه معرفی و مطالعه و شناسایی ظرفیت‌های استان است، افزود: در سامانه وزارت کار بیش از ۳۴۰ کد رشته در مشاغل خانگی وجود دارد و ما به دنبال استخراج کد رشته‌هایی که با ظرفیت‌های استان تناسب بیشتری دارند، هستیم.
وی گفت: در راستای اجرای فاز اول این طرح، پرسشنامه‌هایی را تهیه و به دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی ارسال کردیم ولی به آنچه مدنظر داشتیم، دست پیدا نکردیم.
سهراب‌‌نژاد اعلام کرد: برای تکمیل اطلاعات لازم و مورد نیاز اقدام به دیدار و مصاحبه‌های چهره به چهره با کارشناسان اشتغال دستگاه‌های اجرایی و همچنین کارآفرینان و نخبگان کردیم تا ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود استان را استخراج کنیم.
وی بیان کرد: فاز دوم که رسالت انجام آن برعهده جهاددانشگاهی است، شامل آموزش و توانمندسازی افرادی که در فاز نخست ثبت‌نام کردند، است و این گونه بستر را برای ورود آنها به فاز سوم فراهم می‌کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: فاز سوم طرح، کمک به فروش محصولات تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی است که از طریق اتصال به برندهای ملی، پشتیبانان استانی، فروشگاه‌های اینترنتی و حضور در بازارچه‌های محلی، انجام می‌شود.
وی اعلام کرد: از دیگر اقداماتی که دنبال خواهیم کرد برندسازی، بسته بندی محصولات و تولیدات مشاغل خانگی است که قطعاً با این اقدام بخش زیادی از مشکلات مربوط به حوزه بازار عرضه محصولات برطرف می‌شود.
سهراب‌نژاد یادآور شد: سعی کردیم از تمام پتانسیل‌های استان در این راستا استفاده کنیم و به همین دلیل با چند فروشگاه اینترنتی در استان برای عرضه محصولات مشاغل خانگی صحبت کرده‌ایم.
انتهای پیام

captcha