سفر خادمان رضوی به خراسان‌شمالی
کد خبر: 3730736
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

سفر خادمان رضوی به خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - دبیرجشنواره زیر چتر خورشید در خراسان‌شمالی گفت: همزمان با دهه کرامت، پنج نفر از خادمان حرم رضوی به این استان سفر می‌کنند.

سفرخادمان رضوی به خراسان‌شمالی

اصغر لنگری، دبیرجشنواره زیر چتر خورشید در استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: پنج نفراز خادمان حرم رضوی 29 تیرماه سال جاری وارد بجنورد شده و به مدت شش روز در این استان حضور داشته و از مناطق مختلف بازدید خواهند کرد.
لنگری ادامه داد: حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، توزیع بسته‌های ارزاق و غبار روبی مزار شهدا در بجنورد از برنامه‌های حضور خادمان حرم رضوی در استان است.
وی استقبال از کاروان خدام رضوی، برگزاری جشن های مردمی «زیرسایه خورشید» در شهرستان ها، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با امامان جمعه شهرستان ها، و بازدید از زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت را از دیگربرنامه‌های تدوینی و اجرایی برشمرد.
لنگری یادآورشد: طبق روال هر ساله و با فرا رسیدن دهه کرامت «یکم ذی القعده، ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) با بیست و چهارم تیرماه لغایت یازدهم ذی القعده، ولادت حضرت رضا (ع)مصادف با سوم مردادماه» جشن های مردمی زیر سایه خورشید در سطح استانی، کشوری و بین المللی برگزار می‌شود.
وی زمان اجرای این برنامه در بجنورد مرکز خراسان‌شمالی را 29 و 30تیرماه، در شهرستان های فاروج و شیروان، 31 تیر در مناطق شهری و روستایی راز و جرگلان، یکم مردادماه در شهرستان های گرمه و جاجرم، دوم مرداد در اسفراین و سوم مردادماه در روستای روئین اسفراین و کارخانه فولاد و شهرستان مانه و سملقان اعلام کرد.

captcha