پیامبر(ص)؛ نخستین و بزرگترین حامی حقوق زنان
کد خبر: 3730741
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

پیامبر(ص)؛ نخستین و بزرگترین حامی حقوق زنان

گروه فرهنگی - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر(ص) در حقیقت، نخستین و بزرگترین حامی حقوق زنان در عالم بشریت هستند، بطوری که با اندیشه‌های تحقیرآمیز علیه زنان مقابله کردند، سنت‌های جاهلی را فروریخته و نقش اجتماعی و سیاسی زن را جدی گرفتند.

پیامبر(ص) نخستین و بزرگترین حامی حقوق زنان است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری روز گذشته، 25 تیرماه در همایش گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر که در سالن هلال زاهدان برگزار شد، گفت: اگر مبانی اسلام و سیره رسول خدا(ص) را مطالعه کنیم، می‌بینیم که در اندیشه اسلامی، دختران جایگاهی ارزشمند دارند، بطوری که نه تنها تحقیر نمی‌شوند، بلکه ستوده نیز می‌شوند.
وی ادامه داد: در عصر جاهلیت که دختران زنده به‌گور می‌شدند، رسول خدا(ص) تحولی فکری ایجاد کردند و به دختران، شأن و شخصیت بخشیدند؛ ایشان در مهمترین مسائل اجتماعی، زنان را وارد می‌ساختند، از جمله در قضیه مباهله، دختر خویش را همراه خودشان بردند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: پیامبر(ص) در حقیقت، نخستین و بزرگترین حامی حقوق زنان در عالم بشریت هستند، بطوری که با اندیشه‌های تحقیرآمیز علیه زنان مقابله کردند، سنت‌های جاهلی را فروریخته و نقش اجتماعی و سیاسی زن را جدی گرفتند.
وی افزود: در قرآن کریم، همان‌طور که از زنان کافری همچون زن حضرت نوح و زن حضرت لوط یاد شده است، از زنان مؤمن و پاکدامنی همچون حضرت آسیه، همسر فرعون و حضرت مریم(س) مادر عیسی(ع) نیز یاد می‌کند.فاضلی با بیان اینکه دختران مقام خاصی در جامعه دارند، سازنده و توسعه دهنده نسل فردا هستند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت، تأکید کرد: لازم است در استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت دختران در جهت رشد و توسعه منطقه بهره برد.
وی توجه به دختران را نشانه سلامت اجتماعی یک جامعه دانست و بیان کرد: اهمیت دادن به دختران، حال جامعه را خوب خواهد کرد و برای موفقیت و پرورش آنان باید فضایی ایجاد کرد تا صدایشان شنیده شود و در جامعه به راحتی، بدون هیچ مانعی حضور یابند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: استاندار سیستان و بلوچستان نگاهی توسعه محور به زنان دارد و این تعامل از سوی دولت در حمایت از زنان و دختران وجود دارد.

انتهای پیام

captcha