ادامه مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان/ رقابت فشرده در فینال + فیلم
کد خبر: 3730768
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
در اسرای بین‌المللی شاهد بودیم؛

ادامه مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان/ رقابت فشرده در فینال + فیلم

گروه مسابقات ــ پخش تلویزیونی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان شب گذشته، 25 تیرماه از شبکه قرآن و معارف سیما ادامه یافت و در این شب دو قاری و دو حافظ کل قرآن کریم، به تلاوت آیاتی از کلام‌‌الله مجید پرداختند.

به گزارش ایکنا؛ یازدهمین شب از پخش تلویزیونی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که دومین شب از مرحله فینال این مسابقات بود، شب گذشته 25 تیرماه به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت. در این مرحله دو شرکت‌کننده از کشورهای ایران و تاجیکستان در رشته حفظ کل قرآن کریم و دو شرکت‌کننده در رشته قرائت قرآن از کشورهای افغانستان و آلمان بر روی جایگاه قرار گرفتند.
رشته حفظ این دوره از مسابقات در مرحله فینال به صورت قرنطینه برگزار شد. در این رشته از هر شرکت‌کننده سه سوال از سوره‌های مبارکه اعراف، مومنون و فصلت پرسیده شد. اولین نفر در این مرحله مجتبی فردفانی از جمهوری اسلامی ایران بود که در جایگاه قرار گرفت و با اجرایی فنی تلاش داشت تا بیشترین امتیازات را از هیئت داوران کسب کند.

ادامه مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان / رقابت فشرده در فینال
فردفانی بعد از اجرای خود در این مرحله به دوربین حاشیه‌ای این مسابقات، گفت: از جهت حسن حفظ اجرای خوبی داشتم و از جهت نکات فنی نیز با توجه به اینکه آرامش داشتم، توانستم آنچه آموخته بودم، اجرا کنم. در مجموع اجرای راضی‌کننده‌ای داشتم و با توجه به اینکه نکات فنی بالایی داشتم، امیدوار به کسب رتبه هستم.
در ادامه رقابت‌های این شب نوبت به میرزام‌الدین میرزانظر، نماینده کشور تاجیکستان رسید. این شرکت‌کننده نیز با حضور در جایگاه به سه سوال هیئت داوران پاسخ داد. سوال سوم که آیاتی از سوره مبارکه فصلت بود، بیشترین مشکل را برای این شرکت‌کننده به همراه داشت؛ چرا که تپق‌ها و مکث‌های او چندین بار تذکر هیئت داوران را به دنبال داشت.

ادامه مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان / رقابت فشرده در فینال
نماینده کشور تاجیکستان بعد از اجرای خود این موضوع را با دوربین حاشیه‌‌ای این مسابقات، در میان گذاشت و ضمن ابراز خوشحالی از راه‌یابی به مرحله نهایی این مسابقات و حضور در فینال رقابت‌ها، گفت: متاسفانه به دلیل اضطرابی که داشتم، نتوانستم به خوبی پاسخ سوالات را بدهم. برای سایر شرکت‌کنندگان آرزوی توفیق و موفقیت دارم.
در بخش دیگری از برنامه این مسابقات که در قالب برنامه تلویزیونی اسراء بین‌المللی به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفته است، نوبت به اجرای قاریان راه یافته به فینال این دوره از مسابقات رسید.

ادامه مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان / رقابت فشرده در فینال
اولین قاری که در این شب اجرا کرد، محمدعلی فروغی از کشور افغانستان رسید. این شرکت‌کننده به تلاوت آیات 102 تا 108 سوره مبارکه آل عمران پرداخت.
محمدعلی فروغی پس از اجرای خود در این مرحله در مورد حضور در فینال این مسابقات و میزان رضایتی که از این اجرا داشته است، به دوربین حاشیه‌ای مسابقات، گفت: با توجه به اینکه اضطراب زیادی نداشتم، توانستم تلاوت قابل قبولی داشته باشم. نهایت تلاش خودم را به کار بستم تا تلاوتی در حد توان خودم داشته باشم.
دومین قاری راه ‌یافته به فینال مسابقات که در این شب به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت، احمد الیاس مهرزاد، دانشجوی رشته پزشکی از کشور آلمان بود که آیات 110 تا 117 سوره مبارکه هود را برای تلاوت انتخاب کرد.

ادامه مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان / رقابت فشرده در فینال
این شرکت‌کننده نیز پس از اجرای خود در گفت‌وگوی کوتاهی با مستندسازان برنامه اسراء بین‌المللی، ضمن ابراز نارضایتی از اجرای خود، گفت: خیلی از تلاوت خودم راضی نیستم؛ چرا که از ابتدا پرده‌ها را بالا گرفتم و آن گوشه‌هایی که قصد داشتم، پیاده کنم را به خوبی اجرا نکردم.
یادآور می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان طی روزهای هفتم تا نهم اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس برگزار شد و از اواخر خردادماه پخش تلویزیونی این مسابقات در قالب برنامه اسراء بین‌المللی از شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شده است. این مسابقات روزهای زوج و رأس ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha