کارکرد مساجد احیا شود
کد خبر: 3730823
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

کارکرد مساجد احیا شود

گروه معارف - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اگر بتوانیم مساجد را به همان کارکرد خود برگردانیم بسیاری از مشکلات و اختلافات امروز از بین می‌رود زیرا جایگاه و هویت آن بسیار موثر است.

کارکردهای مساجد احیا شود

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد شب گذشته در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون های مساجد استان که با حضور مسئولان استانی و مدیران کانون‌های فرهنگی در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوره مدیریت جدید خود فعالیت های خلاقانه و پرانگیزه ای را ایجاد کرده اند که عرصه های جدید را برای فعالیت بوجود آورده اند.

وی افزود: اگر کارکردهای مساجد در گذشته را مورد بررسی قرار دهیم شاهدیم که کارکردهای مساجد بسیار گسترده تر از امروز بوده است به نحوی که در هم آمیخته با زندگی مردم بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: اگر ما بتوانیم مساجد را به همان کارکرد خود برگردانیم بسیاری از مشکلات و اختلافات امروز از بین می رود زیرا جایگاه و هویت آن بسیار موثر است.

جوادیان زاده تصریح کرد: مسجد ظرفیت های بی شماری دارد و الان با تعاملی که ما با دبیرخانه کانون های مساجد داریم بسیاری از فعالیت های ما از این طریق پیگیری می شود که طرح پایتخت کتاب و برگزاری طرح «کاروان دانایی» از جمله این طرح ها است.

وی ادامه داد: پیوند کتاب و کتابخانه ها به مساجد بسیار ارزشمند است زیرا حضور کتاب در بین اقشار مختلف می تواند بسیار در جامعه اثر گذار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: یکی از بحث هایی که متاسفانه چندی سال است که در کشور ما مغفول مانده، اوقات فراغت است و به نوعی عاملی در جهت ترغیب جامعه در زمینه فرهنگی است.

جوادیان زاده بیان کرد: ما اگر بتوانیم در راستای تعالی اوقات فراغت در جامعه گام برداریم در زمینه فرهنگی نیز موفق عمل خواهیم کرد.

وی افزود: اگر می خواهیم در اوقات فراغت به نتیجه برسیم باید فعالیت های خلاقانه را گسترش دهیم و در پایان برنامه ها نیز گزارش عملکرد داشته باشیم.

یادآور می شود در پایان این نشست نیز از مدیران مسئول کانون های فعال استان یزد تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

captcha