فرهنگ ایرانی و اسلامی؛ نسخه کامل در تحکیم بنیان خانواده
کد خبر: 3730848
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

فرهنگ ایرانی و اسلامی؛ نسخه کامل در تحکیم بنیان خانواده

گروه اجتماعی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در ترویج الگوها و مهارت‌های زندگی و کاهش طلاق در جامعه، فرهنگ ایرانی و اسلامی، نسخه کاملی است و نباید به دنبال نسخه‌های غربی بود.

به گزارش ایکنا از مازندران، محمود شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، روز گذشته، 25 تیرماه در همایش حریم عشق تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری و کاهش طلاق که در سالن اجتماعات ارشاد گلوگاه برگزار شد، گفت: آنچه زندگی را پایدار می‌کند عشق پایدارو اصیل است که عاطفه و احساس را درزندگی جاری و ساری می کند.

وی با بیان اینکه عشق بنیان خانواده را مستحکم می‌کند و پایبندی زندگی را رقم می زند، تصریح کرد: در ازدواج‌های شرقی مبنا عشق پاک بوده و نباید از آن فاصله گرفت.

شالویی با بیان اینکه اگر عشق در زندگی‌ها کم رنگ شود جامعه دچار آسیب‌های جدی می‌شود، تصریح کرد: در ترویج الگوها و مهارت‌های زندگی و کاهش طلاق در جامعه، فرهنگ ایرانی و اسلامی، نسخه کاملی است و نباید به دنبال نسخه‌های غربی بود.

وی با بیان این که خانواده عنصر مهمی از جامعه است، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، آگاهی بخشی به نسل امروز و پرداختن به آموزه‌های دینی و ایرانی باید اساس فرهنگ سازی‌ها در پیشگیری و کاهش طلاق قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه باید همدیگر را درک کنیم و در زندگی مشترک به فهم مشترک برسیم، اظهار کرد: فرهنگ و هنر می‌تواند در معرفی چهره قبیح و آسیب‌زای طلاق به آحاد جامعه نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایکنا یکی از نکات جالب این همایش برگزاری مراسم عقد یک زوج جوان توسط امام جمعه گلوگاه و هدیه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بود.

انتهای پیام

captcha