خادم‌یاران امام رضا(ع) مبلغان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شدند
کد خبر: 3730855
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

خادم‌یاران امام رضا(ع) مبلغان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شدند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول کتابخانه عمومی شهید حسینعلی رستگار قائم‌شهر گفت: در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نماینده آستان قدس و خادم‌یاران امام رضا(ع)، مبلغان جشنواره در استان مازندران شدند.

مهلا یعقوبی، مسئول کتابخانه عمومی شهید حسینعلی رستگار روستای قادیکلای بزرگ در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با تشریح موقعیت کتابخانه محل خدمت خود، گفت: روستای قادیکلای بزرگ با سه هزار و 800 نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر محسوب می‌شود. نبود امکاناتی همچون سینما،‌ پارک، زمین ورزشی و... به کتابخانه روستا مرکزیتی فرهنگی بخشیده و آن را به کانونی پر رفت‌وآمد، به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

وی در تشریح فعالیت‌های انجام‌ شده برای معرفی دوره پیشین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی،‌ اظهار کرد: سال گذشته برای برگزاری جشنواره رضوی مسئولان روستا و شهرستان اعم از فرماندار، دهیار،‌ اعضای شورا، رؤسای ادارات و... را با خود همراه کردیم؛ ورود به پایگاه‌های بسیج، حضور در جمع‌های خانوادگی، معرفی منابع جشنواره رضوی توسط کتابداران در برنامه رادیویی، استفاده از تریبون امام‌ جمعه، بهره‌گیری از شخصیت‌های محبوب و تأثیرگذار روستا برای معرفی جشنواره و جلب مشارکت مردمی برخی از اقداماتی بود که در راستای معرفی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی انجام شد.

یعقوبی ادامه داد: همچنین به‌دلیل کمبود منابع، از پرسشنامه‌ها و حتی کتاب‌ها نسخه کپی تهیه و آن‌ها را در بیمارستان‌ها، بین همراهان بیماران توزیع می‌کردیم؛ روز بعد دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کردیم و با استفاده از تبلت‌هایی که به کمک رئیس شهرستان تهیه شده بود، متقاضیان را به‌صورت آنلاین ثبت‌ نام می‌کردیم. این طرح همچنین در سربازخانه‌ها و پادگان‌ها نیز اجرا شد؛ علاوه بر این در کتابخانه شهید رستگار تعدادی از اعضای فعال به‌عنوان کتاب‌یار فعالیت می‌کنند؛ من آن‌ها را با عناوین مشاور و وزیر خطاب می‌کنم؛ این کار به آن‌ها انگیزه می‌دهد و آن‌ها را بیش‌ از پیش با من همراه می‌کند، در واقع آن‌ها سفیران کتابخانه ما بودند و خیلی وقت‌ها همراه و هم‌زمان با من در جمع‌های متفاوتی برای معرفی جشنواره حاضر می‌شدند.

مسئول کتابخانه عمومی شهید حسینعلی رستگار روستای قادیکلای بزرگ افزود: برنامه «پارک پاک» نیز با همکاری سپاه در راستای معرفی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی انجام شد. در این برنامه از طریق تعامل با گروه‌های نمایشی، افرادی با پوشیدن لباس عروسکی با کتاب یاران ما همراه می‌شدند، برگه‌های مسابقه را توزیع و جشنواره رضوی را بین مردم معرفی می‌کردند. همچنین بروشورهای جشنواره رضوی و نیز بروشورهای معرفی منابع جشنواره را در اختیار روزنامه‌فروشی‌ها قرار دادیم؛ این بروشورها در بین روزنامه‌ها قرار می‌گرفت و در میان مردم توزیع می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته در بخش کودک تعدادی از اعضای ما به‌عنوان سفیران رضوی فعالیت می‌کردند؛‌ مشارکت فعالانه، تعلق‌ خاطر آن‌ها را به این جشنواره دوچندان کرده بود. یادم می‌آید وقتی تقدیرنامه‌های دبیرکل به دست بچه‌ها رسید،‌ بسیار ذوق‌زده بودند و تا جایی که من می‌دانم عده‌ای آن را قاب کردند به دیوار اتاق‌شان زدند.

مسئول کتابخانه عمومی شهید حسینعلی رستگار ادامه داد: پس از اتمام هفتمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، در برنامه‌ای تحت عنوان «صفر عاشقی» با همکاری سپاه و تعدادی از سازمان‌ها، از دختران عضو کتابخانه که به‌صورت فعال در معرفی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همکاری کردند، تجلیل شد. همچنین در جلسه شورای اداری از مسئولانی که در این حوزه مشارکت داشتند، تقدیر به عمل آمد. مراسم اختتامیه نیز در اداره شهرستان برگزار و طی آن افراد فعال در روند اجرای جشنواره و برگزیدگان معرفی شدند.

وی عنوان کرد: سال گذشته با همکاری رئیس شهرستان، رایزنی‌هایی انجام شد و پس از تأمین اعتبارات کافی از سوی دهیاری و شورا، تعدادی از افرادی که برای تبلیغ جشنواره با کتابخانه همکاری فعال داشتند را به‌عنوان سفیران رضوی به زیارت امام رضا(ع) فرستادیم و این پایانی دل‌نشین برای جشنواره در سال گذشته بود.

یعقوبی تصریح کرد: سال گذشته با همکاری مسئولان روستا و شهرستان حضور مردم در جشنواره رضوی دور از انتظار ما بود. امسال اما تجربه سال گذشته به کمک ما آمده و تمام این امور به شیوه‌ای مؤثرتر در حال انجام است. امسال قصد داریم در حوزه پویش کتاب‌خوان فعال‌تر عمل کنیم. در شهرستان اتاق فکر داریم و از ظرفیت این اتاق فکر برای برگزاری مؤثر جشنواره رضوی بهره می‌بریم. همچنین برای نخستین‌بار نماینده آستان قدس و خادم یاران امام رضا(ع) را دعوت کردیم که وارد جمع مردم ما شوند، کتاب‌های جشنواره را معرفی و مردم را به مشارکت دعوت کنند.
حدیثه سوختانلو
انتهای پیام

captcha