برگزیدگان هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی معرفی شدند
کد خبر: 3730881
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

برگزیدگان هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی معرفی شدند

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزیدگان هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) مشخص شدند.

برگزیدگان هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی معرفی شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 25 تیرماه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد اثر دریافتی، ۱۰ اثر شامل 6 اثر نمایشی و چهار اثر نقالی به مرحله نهایی هفتمین جشنواره آئین‌های نمایشی رضوی راه یافتند .
وی افزود: در این جشنواره و با انتخاب هیئت داوران، نمایش آئینی هشت نگین به کارگردانی فردین یزدانی از استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایش آئینی وصال یار به کارگردانی امیر زارع‌زاده از سقز استان کردستان و نمایش آئینی شابریون به کارگردانی نوال وائلی از بندر ماهشهر استان خوزستان به عنوان آثار برتر انتخاب شدند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین نمایش آئینی بال‌های اهورا در توس به کارگردانی حبیب اله ناصری و باقر رمضان‌زاده از میناب استان هرمزگان، نمایش آئینی چاووشی زوار به کارگردانی محمدرضا جعفری لفوت از آستانه‌اشرفیه استان گیلان و نمایش آئینی حریم حرم به کارگردانی محمد حسن‌زاده از تربت‌حیدریه خراسان رضوی به‌عنوان دیگر آثار نمایشی منتخب هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی معرفی شدند .
دهبانی‌پورآثار منتخب در بخش نقالی را نقل صَفَر به کارگردانی هاشم حسینی از مشهد، نقل زندگی امام رضا(ع) به کارگردانی رجب‌زاده از کاشمر خراسان رضوی، نقل حدیث ساسه الذهب به کارگردانی امیر عباسی فر از کرج در استان البرز و نقل ضامن آهو به کارگردانی هومن روح تافی از استان کرمانشاه، را چهار اثر منتخب نقالی هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha