ترویج سبک زندگی قرآنی؛ هدف اصلی کانون‌های مساجد
کد خبر: 3730907
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

ترویج سبک زندگی قرآنی؛ هدف اصلی کانون‌های مساجد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین فعالیت کانون‌ها را تشکیل می‌دهد، گفت: هدف اصلی کانون‌های مساجد، ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه است.

ترویج سبک زندگی قرآنی، هدف اصلی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد 

حجت‌الاسلام محمدرضا نیستانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی– هنری مساجد برای ترویج فرهنگ قرآنی، فعالیت‌های متفاوتی مثل برگزاری مسابقات قرآن، دوره‌های آموزشی تخصصی مثل تواشیح و محافل انس با قرآن انجام می‌دهند؛ از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اجرای طرح «تلاوت نور» اشاره کرد که یکی از بهترین طرح‌های قرائت قرآن در مساجد سراسر کشور است.
وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود، افزود: در همین راستا با اهدای قرآن به کانون‌ها و تجهیز کتابخانه‌های آنها همواره سعی در غنی ساختن کانون‌ها داشته‌ایم. برنامه‌های ویژه کانون‌ها در ماه مبارک رمضان مثل جلسات تلاوت قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی، بستر مناسبی برای کانون‌ها به منظور انجام فعالیت‌های قرآنی است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: نهادینه ساختن فرهنگ قرآنی و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه، هدف اصلی کانون‌های فرهنگی–هنری مساجد را تشکیل می‌دهد.
حجت‌الاسلام نیستانی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد باید با همکاری معاونت قرآن و عترت ادارات کل ارشاد و با استفاده از قابلیت‌های آنها، برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی اقدامات مؤثرتری انجام دهند.
وی بیان کرد: کتابچه‌های جیبی کوچک به نام «تفسیر ساده» از سوی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد در اختیار روحانیون و ائمه جماعات مساجد قرار گرفته است تا بتوانند با زبانی روان و ساده، کودکان و نوجوانان را با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی آشنا سازند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی–هنری مساجد استان اصفهان گفت: اینکه اکثریت جمعیت مساجد را قشر میانسال جامعه تشکیل می‌دهد و مساجد خالی از کودکان و نوجوانان هستند، به کوتاهی و قصور کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد در جذب این رده‌های سنی برمی‌گردد. کانون‌ها برای جذب رده‌های سنی پایه باید تعامل سازنده‌ای با هیئت امناء و پایگاه‌های بسیج مساجد داشته باشند.
انتهای پیام

 

captcha