ویترین آثار نویافته تاریخی در موزه آستان شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3730917
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
به مناسبت دهه کرامت رونمایی شد؛

ویترین آثار نویافته تاریخی در موزه آستان شاهچراغ(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت از سه ویترین مربوط به اشیاء نو یافته در موزه حرم مطهر حضرت احمد بن‌موسی الکاظم شاهچراغ(ع) رونمایی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، همزمان با فرارسیدن دهه کرامت از سه ویترین مربوط به اشیاء نو یافته در موزه حرم مطهر رونمایی شد. آثاری که در این طرح به معرض نمایش قرار گرفته است، مربوط به ادوار تیموری، زند و قاجار و شامل صفحات پراکنده‌ای از قرآن مجید، اسناد خطی مرتبط با فعالیت‌های حرم در دوران قاجار، قاب‌های خاتم، ملحقات قدیمی حرم مطهر و آثار فلزی است.

موزه آستان مقدس با توجه به دارا بودن آثار ارزشمند مربوط به ادوار مختلف پیش از تاریخی تا دوران معاصر یکی از فاخرترین موزه‌های جنوب کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر طبقه همکف به نمایش آثار متنوعی از سفالینه‌ها، سکه‌ها، اشیاء فلزی، فرش و هنرهای تجسمی مربوط به هزاره چهارم پیش از میلاد تا عصر معاصر اختصاص یافته و طبقه فوقانی موزه مشتمل بر مجموعه نفیسی از نسخ و اسناد خطی است.

یادآور می‌شود، ساختمان موزه در فضایی بالغ بر 1000 متر مربع در ضلع جنوبی حرم مطهر در دو طبقه واقع شده و همه روزه از ساعت 8 تا 20 آماده ارائه خدمت به عموم زائران و مجاوران است.

امیر عباسی
انتهای پیام

captcha