انسان، معجونی از جنبه‌های ملکوتی است
کد خبر: 3730927
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

انسان، معجونی از جنبه‌های ملکوتی است

گروه معارف - مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه در دل‌های عاشقان اهل بیت(ع) کینه جای ندارد، گفت: انسان معجونی از جنبه‌های ملکوتی است.

انسان، معجونی از جنبه‌های ملکوتی است

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدعلی اسدی، شب گذشته، 25  تیر در مراسم جشن بزرگ زیر سایه خورشید در شهرستان زیرکوه، اظهار کرد: خداوند متعال برای انسان از زمانی که به دنیا آمده و تا وقتی که از دنیا برود برنامه گذاشته است.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) عظمت پیدا کرده است چرا که نگاه پیامبر(ص) جنبه ملکوتی پیدا کرده بود، افزود: خداوند متعال انسان را خلق کرده و برای خلق آن خدا به خود تبریک گفته است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان معجونی از جنبه‌های ملکوتی است، تصریح کرد: برخی ظاهر انسانیت دارند اما از عقلانیت برخوردار نیستند و دارای غرائض حیوانی هستند.

اسدی افزود: تکفیری‌ها در سوریه بدترین جنایت‌ها را انجام دادند و مانند حیوان با مدافعان حرم رفتار می‌کنند.

وی تصریح کرد: انسان باید به دستورات الهی و روایات عمل کند در غیر این صورت اگر غرائض شهوانی در انسان به وجود آید، جایگاه انسان از حیوانات نیز کمتر خواهد بود.

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه بر اساس روایات نگاه کردن به چهره مومن نیز عبادت است، خاطرنشان کرد: باید جنبه ملکوتی و انسانیت در انسان‌ها شکل بگیرد.

اسدی یادآور شد: نباید در دل‌هایی که عاشق امام رضا(ع) هستند کینه وجود داشته باشد.

انتهای پیام

captcha