بزرگ‌ترین ماراتن قرآنی اوقاف خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود
کد خبر: 3730941
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
۲۷ تیرماه؛

بزرگ‌ترین ماراتن قرآنی اوقاف خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی گفت: ۲۷ تیرماه امسال، مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی، امروز 26 تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرحله استانی رشته‌های معارفی مسابقات اوقاف برگزار شده است.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن اوقاف در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشور برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت، دعاخوانی و رشته‌های معارفی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مرحله استانی رشته‌های شفاهی مسابقات قرآن اوقاف خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان‌جنوبیدر روزهای ۲۷ تا ۲۹ تیرماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.
بخشی‌پور با اشاره به رقابت ۳۹۲ نفر در مرحله استانی، اظهار کرد: شش داور استانی و شش داور از خارج از استان، داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه از شش داور خارج از استان یک داور، داور بین‌المللی و بقیه از داوران شناخته شده ملی هستند، افزود: در سال گذشته در مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف، خراسان جنوبی توانست رتبه چهارم اذان و رتبه چهارم حفظ موضوعی را کسب کند.
کمبود وقف در حوزه قرآنی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به کمبود موقوفات در حوزه قرآن در استان، تصریح کرد: خشکسالی‌ سال‌های اخیر باعث کاهش درآمد زایی بسیاری از موقوفات شده است.
بخشی پور با تاکید بر ترویج وقف مشارکتی در استان، گفت: در سال جاری حدود ۳۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) در ۱۵ بقعه استان، اظهار کرد: جشن میلاد امام رضا(ع) نیز در ۱۴ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه و مرکز فرهنگی، مذهبی وجود دارد، افزود: برنامه محوری روز گرامیداشت امامزادگان در دهه کرامت نیز در 31 تیرماه امسال در امامزاده روستای مصعبی شهرستان سرایان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: امیدواریم با همت و همیاری تمام دستگاه‌های ذیربط مسابقاتی در خور شان فعالان قرآنی استان برگزار کنیم.

 انتهای پیام

captcha