مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برپایی طرح قرآنی «سراج الله» در شب میلاد حضرت رضا(ع)
کد خبر: 3730954
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برپایی طرح قرآنی «سراج الله» در شب میلاد حضرت رضا(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «برپایی طرح قرآنی «سراج الله» در شب میلاد حضرت رضا(ع)»، یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برپایی طرح قرآنی «سراج الله» در شب میلاد حضرت رضا(ع)

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 26 تیرماه 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‎دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، روز کم‌کاری را پشت سر گذاشته و تعداد سه خبر را منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اختصاص دو رواق برای استراحت شبانه زائران امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت» آورده است: همزمان با ایام دهه کرامت دو رواق در حرم نورانی امام رضا(ع) برای استراحت شبانه زائران حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اختصاص یافت. این کار با دستور تولیت آستان قدس رضوی و به دلیل حضور انبوه زائران در مشهد مقدس انجام شده و طی آن زائران می‌توانند در دو رواق شیخ حر عاملی و شیخ طوسی حرم اسکان یابند.
رواق شیخ حر عاملی با فضایی به مساحت 3 هزار 500 متر ویژه خواهران و رواق شیخ طوسی با فضایی به مساحت 3 هزار 500 ویژه برادران در نظر گرفته شده است که از ساعت 22 هرشب تا 7 صبح پذیرای زائران امام هشتم هستند. با دستور تولیت آستان قدس قرار است این دو رواق در مناسبت‌های مختلف که زائران زیادی به مشهد سفر می‌کنند به این امر اختصاص پیدا کند.
زائران امام رئوف می‌توانند جهت استقرار در رواق شیخ حر عاملی از ورودی بسط شیخ حر عاملی و جهت استقرار در رواق شیخ طوسی از ورودی رواق دارالحجه استفاده کنند. طی این برنامه هر شب تعداد 2 هزار 500 پتو بین زائران توزیع می‌شود.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آثار و برکات زیارت امام رضا(ع)/ فراهم شدن توشه آخرت با زیارت امام هشتم» و «ترتیل صفحه 407 قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز هیچ خبری را منتشر نکرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز صرفا یک خبر با عنوان «برپایی طرح قرآنی «سراج الله» در شب میلاد حضرت رضا(ع)» منتشر کرده است. براساس این خبر، طرح قرآنی «سراج الله» از سوی مرکز قرآنی آستان قدس رضوی در شب ولادت حضرت رضا(ع) برگزار می‌شود.
همزمان با دهه کرامت، طرح سراسری «سراج الله» از سوی مرکز قرآن آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. این طرح با محوریت ترویج دسته‌جمعی تلاوت قرآن کریم و برپایی محافل قرآنی در راستای همکاری، گسترش طرح ۱۴۵۲ با حضور قاریان و فعالان قرآنی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بر همین اساس مراسم به صورت همزمان در حرم رضوی، اماکن متبرکه و مساجد کل کشور؛ به صورت همخوانی و دسته جمعی برگزار می‌شود. تلاوت سوره مبارکه «زلزال تا ناس» در شب ولادت مبارک حضرت رضا(ع) به صورت سراسری در تمام کشور و اهدای ثواب آن به پیشگاه حضرت از جزییات این طرح خواهد بود. یادآور می‌شود، مرکز قرآن آستان قدس رضوی طرح تلاوت قرآن را در سال‌های گذشته با عنوان کوثر رسول‌الله در ایام شهادت و ولادت حضرت زهرا(س) با همخوانی سوره‌های دخان و یس در مساجد و اماکن متبرکه برگزار کرده است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «عرضه قرآن، ادعیه و آثار رضوی با تخفیف» آورده است: مدیرعامل به‌نشر از عرضه 475 عنوان قرآن، ادعیه و کتاب‌های حوزه رضوی با تخفیف 10 تا 50 درصدی همزمان با دهه کرامت در فروشگاه‌های این انتشارات خبر داد. حسین سعیدی دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) و نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی با الهام از آموزه‌های رضوی دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی و مذهبی جامعه، اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در مناسبت‌های خاص مذهبی است.
او با بیان این‌که این انتشارات همواره در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه نسبت به ارائه کتاب با تخفیف‌های ویژه در مناسبت‌های مختلف اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: این بار نیز انتشارات آستان قدس رضوی به عنوان یکی از ناشران شرق کشور، در طرحی ویژه به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) و ایام دهه کرامت، نسبت به عرضه و فروش 75 عنوان قرآن و کتب ادعیه و همچنین 400 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ و سیره رضوی با تخفیف 10 تا 50 درصدی اقدام کرده است.
سعیدی همچنین گفت: طرح ویژه این انتشارات در فروشگاه‌های پانزده‌گانه‌ مشهد و همچنین 15 نمایندگی فروش این انتشارات در سراسر کشور از روز 24 تیر ماه در حال اجراست و تا پنجم مردادماه نیز ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیام‎رسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام دکتر احمدی برگزار شد، حرکت کاروان پیاده امام رضا(ع) – قم، جشن‌های دهه کرامت در ۳۵۰ امام‌زاده سراسر کشور برگزار می‌شود و طلاب و روحانیون باید مبارزه با دشمن را با آگاهی و هوشیاری دنبال کنند، دیگر اخبار این صفحه در روز جاری هستند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز صرفا یک خبر با تیتر «نخستین کاروان زائران حج صبح فردا راهی مدینه می شود» منتشر کرده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز در خبری با عنوان «آغاز بزرگ‌ترین طرح آماری اطلاعات موقوفات کشور در سازمان اوقاف» آورده است: بزرگ‌ترین طرح آماری سازمان اوقاف به‌منظور تصحیح، تکمیل و تایید اطلاعات‌ پایه بیش از ۹۹۰ هزار رقبه منفعتی و انتفاعی موقوفات کشور از صبح روز گذشته در سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد.
حجت‌الاسلام محمد مهدی حاتمی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع اعضای ستاد اجرایی و نظارتی این طرح ملی بابیان اینکه یکی از اهداف این طرح بهره‌برداری و برخورداری از اطلاعات و آمار صحیح در راستای مدیریت و ارتقای بهره‌وری موقوفات و اماکن متبرکه کشور است، اظهار کرد: اطلاعات پایه 993 هزار و 406 رقبه موقوفات منفعتی، انتفاعی، اشتراک التولیه و اماکن متبرکه در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات کشور بارگذاری شده است امّا صحت‌وسقم این اطلاعات و آمار باید در چهار مرحله در سطح استان به تائید رسیده و بعد در دو مرحله هم در سطح سازمان اوقاف به تائید نهایی برسد.

وی در این باره تاکید کرد: اجرای این طرح ملی، ورود و ثبت اطلاعات‌پایه رقبات جدید در سامانه جامع، تصحیح و پالایش و تکمیل اطلاعات ثبت‌شده رقبات و تائید نهایی اطلاعات از جمله اهداف محوری این طرح در سازمان اوقاف است. معاون سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اجرای این طرح یکی از اولویت‌های سالانه سازمان اوقاف و در سند راهبردی مصوب این سازمان بر اجرای دقیق آن تأکید و تصریح‌شده است.

حاتمی خاطرنشان کرد: با تشکیل قرارگاه فدک در سازمان اوقاف و به‌کارگیری بیش از 40 نفر از همکاران فرآیند این طرح ملی در سطح ادارات استانی و شهرستانی سازمان اوقاف نظارت و روزانه از ادارات فعال و پویا تجلیل و تقدیر خواهد شد. براساس این طرح ادارات اوقاف استانی و شهرستانی موظف‌اند روزانه اطلاعات‌پایه بیش از26 هزار و 136 رقبه را در سامانه ویرایش، تکمیل و به تائید برسانند تا براساس زمانبندی اجرایی یکماهه، طرح یعنی 26 مردادماه این طرح ملی به پایان برسد.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «جدیدترین اثر گروه هم‌آوایی انوارالهدی منتشر شد+ صوت»، «نهج‌البلاغه صوتی»، «ایده «جدایی دین از سیاست» از مدرنیسم تا ظهور انقلاب اسلامی»، «از ورود کاروان نمادین تا تجمع هیئات مذهبی در حرم مطهر»، «آماده طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن ۲۱ باشید»، «نزول عذاب در اثر آرایش دختران یهود برای بیگانگان»، «میدان امام حسین (ع) میزبان ویژه‌برنامه «با کریمان»»، «فرهنگ حجاب متولی که ندارد هیچ، دشمن حکومتی هم دارد» و «حرم حضرت عباس(ع) جامه نو به تن کرد» است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز صرفا یک خبر با عنوان «باید سبک زندگی حضرت فاطمه (س) جهانی شود» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
هشت خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، شامل «برگزاری جشن دهه کرامت در ۳۵۰ امامزاده کشور»، «ماجرای عالِمی که طمع کرد و شرمنده شد»، «آغاز بزرگ‌ترین طرح آماری اطلاعات موقوفات کشور در سازمان اوقاف»، «سفرنامه ذوالقرنین منسوب به کدام آیات قرآن است؟»، «مردم به خوبی در این دهه از امامزادگان تجلیل می کنند»، «زندگی نامه شهید اباذر رستاد»، «بخیل‌ترین مردم چه کسی است؟ » و «علت خلق جهنم چه بود؟ / جهنم چه زمانی خلق شد؟!» است.
روزنامه کیهان
صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «حمایت از مظلوم، نگاه قرآن به سیاست خارجی» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: اسلام دین صلح و سلم و تسلیم در برابر حق است؛ اما از آنجایی که صلح واقعی تا زمانی که ظالمان و مستکبران گروهی از مردم را مظلوم و مستضعف قرار می‌دهند، شدنی و تحقق یافتنی نیست، خداوند در آیات قرآن به‌صراحت اعلان جنگ علیه ظالمان و مستکبران عالم کرده و مومنان و جامعه اسلامی را بر آن ترغیب و تشویق بلکه به عنوان وظیفه الهی تکلیف کرده است. بر اساس آموزه‌های قرآنی، صلح یک امر ارزشی است. از همین رو از آن به مطلق خیر تعبیر کرده و می‌فرماید: والصُّلحُ خَيرٌ، صلح برتر و بهتر است خداوند در آیات بسیاری درباره اهمیت و ارزش صلح و ترغیب و تشویق مردم بدان سخن به میان آورده است؛ زیرا حفظ روابط صلح آميز با اقوام و ملّتها، داراى جايگاهى مهم در حقوق بين الملل اسلامى و سیاست خارجی نظام اسلامی است.
دیگر اخبار مهم این صفحه در روز جاری شامل «به بی‌تقوا اعتماد نکنید!»، «ویژگی‌های مشترک مدیران»، «شهریه مساوی حاج آقا مصطفی با بقیه طلبه‌ها» و «محبت‌ورزی را از خودتان شروع کنید» است.
انتهای پیام

captcha