بیکاری؛ مهم‌ترین معضل دلفان/ استعدادهای بالقوه شهرستان بالفعل شود
کد خبر: 3730986
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
طولابی مطرح کرد:

بیکاری؛ مهم‌ترین معضل دلفان/ استعدادهای بالقوه شهرستان بالفعل شود

گروه اجتماعی - فرماندار دلفان با اشاره به این‌که بیکاری و عدم اشتغال مهم‌ترین معضل شهرستان دلفان است، گفت: علی‌رغم محرومیت‌هایی که در دلفان وجود دارد، به موازات آن نیز استعدادهای بالقوه‌ای در شهرستان وجود دارد که باید به استعدادهای بالفعل تبدیل شود.

بیکاری؛ مهم‌ترین معضل دلفان/ استعدادهای بالقوه شهرستان بالفعل شود

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر طولابی، فرماندار شهرستان دلفان، سه‌شنبه، 26 تیرماه، در ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان لرستان، قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان دلفان که در استانداری لرستان برگزار شد،  گفت: این شهرستان یکی از شهرستان‌‎های محروم استان از نظر عدم وجود زیرساخت‌های توسعه‌ای است که در گذشته نسبت به این شهرستان غفلت شده است.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای به این منطقه داشته اما عمق محرومیت زیاد است و در راستای همین محرومیت‌های آسیب‌های اجتماعی قابل توجهی در شهرستان ملموس است.
طولابی با اشاره به این‌که بیکاری و عدم اشتغال مهم‌ترین معضل شهرستان دلفان است، عنوان کرد: پیامدهای بیکاری منجر به آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف می‌شود.
فرماندار دلفان کشاورزی و دامپروری را مهم‌ترین محور اشتغال در این شهرستان دانست و ادامه داد: این دو محور اشتغال در شهرستان دلفان همچنان به‌صورت سنتی انجام می‌شود که باعث شده محرومیت مضاعف در این شهرستان ایجاد شود.
وی افزود: علی‌رغم محرومیت‌هایی که در شهرستان دلفان وجود دارد، به موازات آن نیز استعدادهای بالقوه‌ای در شهرستان وجود دارد که باید به استعدادهای بالفعل تبدیل شود.
طولابی با اشاره به این‌که شهرستان دلفان با وجود کشاورزی سنتی که دارد سالانه 30 تا 40 هزار تُن نخود که از نظر کیفیت در منطقه نظیر ندارد، تولید می‌کند که متأسفانه به دلیل عدم طراحی صنایع تبدیلی در کنار این تولید، توسط استان‌های همجوار مانند کرمانشاه و همدان خریداری و با نام آن‌ها به شهرها و حتی کشورهای دیگر صادر می‌شود.
فرماندار دلفان با اشاره به شناسایی 250 گونه گیاهان دارویی در این شهرستان، گفت: گیاهان دارویی ظرفیت بزرگی است که در شهرستان وجود دارد که روی آن کار نشده و اگر در این زمینه کار شود، مردم نیز وارد کار می‌شوند و می‌تواند در ایجاد اشتغال در جامعه مؤثر باشد.
وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، ادامه داد: شهرستان دلفان در زمینه توسعه باغات مثمر، پرورش زنبور عسل، توسعه آبزیان و شیلات و توسعه گردشگری ظرفیت‌های زیادی دارد.
طولابی دامپروری را پتانسیل دیگر شهرستان دلفان دانست و افزود: با وجود این‌که همچنان دامپروری به شکل سنتی در این شهرستان انجام می‌شود اما 450 هزار رأس دام سبک و 30 هزار رأس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد که سالانه دو هزار و 584 تن گوشت قرمز تولید و سالانه 19 هزار و 122 تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.
فرماندار دلفان ادامه داد: 30 هزار نفر دانش‌آموز در این شهرستان در حال تحصیل هستند و در شهرستان 450 واحد آموزشی وجود دارد که از این تعداد 57 واحد تخریبی بوده و 61 واحد به‌صورت کانکسی اداره می‌شوند و 12 واحد استیجاری هستند که هیچگونه امکانات سرمایشی و گرمایشی ندارند.
وی با اشاره به این‌که سرانه ورزشی در شهرستان دلفان برای هر نفر 57 سانتی‌متر است، عنوان کرد: از اقشار آسیب‌پذیر شهرستان دلفان 18 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و 2000 نفر تحت پوشش بهزیستی هشتند و همچنین 12 هزار نفر در نوبت پیسوتن به این نهادها هستند.

 

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۲۱:۵۲
0
0
با سلام
چرا جذب نخبگان در دستگاههای اجرایی در حد صفر است؟
چرا جذب نخبگان در دستگاههای اجرایی کشور در حد صفر است؟ چرا با هزینه زیاد و زمان طولانی نخبگان را جهت جذب در دستگاههای اجرایی کشور توسط بنیاد نخبگان شناسایی و پس از آن صرفا به آنها برگه ای می دهیم که هیچ سازمانی آنرا قبول ندارد؟ چرا هیچ سهمیه ای در جذب دستگاههای کشور برای نخبگان لحاظ نمی شود؟ چرا مدام فریاد حمایت از نخبگان را می زنیم و نخبه داخلی را رها و خانه نشین و مدام نگران خارج نشین ها هستیم؟ چرا نخبه ای که با فیلترهای پیچیده بر اساس تخصص در رشته خود انتخاب می کنیم در آزمون های استخدامی بر اساس ریاضی و فارسی و ... در حد لیسانس مورد سنجش قرار می دهیم؟ واقعا نخبه علوم و فنون کشور در سطح دکتری اگر چند سوال فارسی و ریاضی را پاسخ ندهد بایستی خانه نشین باشد؟ واقعا معیار ما درست است؟ چرا هیچ فرد و سازمانی برای نجات نخبگان کشور فکری نمی کند و همه مسئولین در حال پاسکاری نخبگان به یکدیگر هستند؟ چرا دفاتر بنیاد نخبگان در استانها محل بروکراسی اداری و باند بازی و نامه بازی مسئولین در جهت پاسکاری نخبگان شده است؟ واقعا در شرایطی که کشور از سوی دشمنان با قدرت آنها ناشی از علم مدام تهدید می شود شایسته است که نخبگان علمی این چنین به بازی گرفته شوند یا خانه نشین گردند و یا مجبور به ترک کشور شوند؟
همه مقصرند از دولت تا بنیاد نخبگانی که فقط ظاهر آن باقیست و مسئولینی در استانها که فقط بازی می کنند با بهترین جوانان کشور ...
ظلمی که امروز و دیروز ما با کشور کردیم و سبب زورگویی دشمنان ناشی از ضعف علمی گشتیم بر گردن تک تک ماست ...
نخبگان را عملی و دلسوزانه تا دیر نشده است دریابید ...
captcha