۱۲ رشته هنری و علمی در کردستان تحت پوشش طرح مشاغل خانگی قرار گرفت
کد خبر: 3730996
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

۱۲ رشته هنری و علمی در کردستان تحت پوشش طرح مشاغل خانگی قرار گرفت

گروه اجتماعی - رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در اجرای طرح مشاغل خانگی ۱۲ رشته از جمله گل و گیاه، تولید و بسته بندی عسل، کلاش بافی، گلیم بافی، ویراستاری، مصنوعات چرمی، انیمیشن، زیورآلات، مترجمی، قالیبافی، صنایع چوب و پوشاک برای استان کردستان در نظر گرفته شده است و علاقمندان در این حوزه‌ها می‌توانند ثبت نام کنند.

12 رشته هنری و علمی در کردستان تحت پوشش طرح مشاغل خانگی است

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان امروز 26 تیرماه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد کردستان ضمن اشاره به اینکه دغدغه امروز جامعه مسئله بیکاری است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی باتوجه به تفاهم نامه‌ای که با وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام داده طرحی را با عنوان الگوی نوین مشاغل خانگی در نظر گرفته است.
وی در این نشست با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ رشته در زمینه مشاغل خانگی در سطح کشور عنوان کرد: تا کنون مطالعاتی دقیق و مدون در راستای بررسی ظرفیت این رشته‌ها و بهره وری آن‌ها در سطح استان کردستان صورت نگرفته است، بر همین اساس جهاددانشگاهی با انجام مطالعاتی میدانی و کارشناسی شده اقدام به استخراج رشته‌های بومی و کارساز استان با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط انجام داده و اکنون 12 رشته مورد تأیید قرار گرفته و درصورت نیاز رشته‌های جدید نیز اضافه خواهد شد و در این رشته‌ها هم زمینه اشتغالزایی فراهم می‌کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، سهمیه استان کردستان در مشاغل خانگی را 2600 شغل عنوان و خاطرنشان کرد: 9 استان کشور به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند که استان کردستان یکی از استانهای منتخب است.
وی به فاز دوم اجرای این طرح ثبت نام متقاضیان، آموزش و توانمند سازی اشاره کردند که افراد بعد از ثبت نام و متناسب با نیاز به صورت تخصصی و تکمیلی آموزش داده می‌شوند و که برای فاز سوم برای اتصال به بازار تخصص لازم را بدست آورند که مهمترین مرحله این طرح است که بدون واسطه محصولات و تولیدات و خدمات خود را بفروش برسانند.

تولیدکنندگان مشاغل خانگی به برندهای ملی متصل می‌شوند
سهراب نژاد گفت: افرادی که در رشته‌های معرفی شده توانایی لازم را دارند می‌توانند در سایت اینترنتی www.inhb.com ثبت نام کنند و از طریق این سامانه به برندهای ملی و پشتیبانان استانی متصل شوند.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان به دایر کردن بازارچه‌های محلی می‌تواند کمک شایانی به فروش محصولات مشاغل خانگی کند، اظهار کرد: در اجرای طرح مشاغل خانگی 12 رشته از جمله گل و گیاه، تولید و بسته بندی عسل، کلاش بافی، گلیم بافی، ویراستاری، مصنوعات چرمی، انیمیشن، زیورآلات، مترجمی، قالیبافی، صنایع چوب و پوشاک برای استان کردستان در نظر گرفته شده است و علاقمندان در این حوزه‌ها می‌توانند ثبت نام کنند.

با 6 برند ملی برای اتصال به بازار تولیدکنندگان مشاغل خانگی تفاهم نامه منعقد شد
وی همچنین ضمن اشاره به اینکه با 6 برند ملی در خصوص اتصال به بازار این طرح تفاهم نامه منعقد شده است، گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح با فروشگاه‌های اینترنتی محلی همچون کرد کالا و پشتیبانان تفاهم امضا شده است.
سهراب نژاد همچنین اشاره کرد: در استان کردستان استقبال خوبی از سوی افراد متقاضی و پشتیبان برای ثبت نام در این طرح شده و تا به حال 701 نفر ثبت نام کرده‌اند.
در ادامه این دیدار مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی ضمن اشاره به اینکه با چندین برند ملی در خصوص اتصال به بازار این طرح تفاهم نامه منعقد شده است، گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح با فروشگاه‌های اینترنتی محلی همچون کرد کالا و پشتیبانان تفاهم امضا شده است.
کردستان به عنوان استان پایلوت اجرای طرح مشاغل خانگی انتخاب شد
مجید آوج، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان و مجری اجرای طرح الگوی مشاغل خانگی نیز در این نشست به تفاهم‌نامه و قراردادی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاددانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد ۲۰ هزار شغل در کشور اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح 9 استان به عنوان پایلوت طرح انتخاب شدند که استان کردستان یکی از این استان‌ها بود.
مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان کردستان بیان کرد: استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های منتخب اجرای این طرح است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی استان و دیگر دستگاه‌های اجرای زمینه ایجاد دو هزار و ۶۰۰ شغل جدید را فراهم کند.

توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی فاز دوم این طرح است
وی با اشاره به فازدوم این طرح افزود: توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی فاز دوم این طرح بوده که در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان انجام می‌شود و متقاضیان تحت آموزش‌های جهاددانشگاهی قرار گرفته و از خدمات مشاوره‌ای و هدایت شغلی جهاددانشگاهی به صورت رایگان استفاده می‌کنند.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان ادامه داد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفته در فاز دوم طرح مشاغل خانگی جذب کار آفرینان و تیم سازی و انتخاب برندهای ملی و کشوری است.
وی اضافه کرد: فاز سوم طرح به بحث اتصال به بازار می‌پردازد که این بخش مهم‌ترین فاز طرح ایجاد مشاغل خانگی است که جهاددانشگاهی برای این بخش برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است.
ظرفیت‌سازی و شکل‌دهی فاز اتصال به بازار مشاغل خانگی است
مدیر اجرایی طرح در استان در ادامه گفت: ظرفیت‌سازی و شکل دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی در فاز اتصال به بازار یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این طرح است.
آوج افزود: در بخش اتصال به بازار هم، جهاددانشگاهی کردستان با هماهنگی‌های به وجود آمده بازارچه‌های محلی را راه اندازی کرده و در اختیار شاغلان در این طرح قرار می‌دهد تا محصولات خود را بدون واسطه به فروش برسانند.
وی تأکید کرد: فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه از این طرح یکی از برنامه‌های جهاددانشگاهی کردستان است که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان انجام می‌پذیرد.
مدیر اجرایی طرح در استان یادآور شد: در ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی استان و مراکز شهرستانی کارشناسان و مشاوران متخصص حوزه بازاریابی و کار آفرینی و ثبت نام متقاضیان آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به علاقمندان به این طرح هستند.
انتهای پیام

captcha