خانواده‌های افراد بهبودیافته از اعتیاد حمایت شوند
کد خبر: 3731004
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

خانواده‌های افراد بهبودیافته از اعتیاد حمایت شوند

گروه اجتماعی - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اعطای تسهیلات جهت اشتغال پایدار، اعطای یارانه درمان به افراد معتاد، حمایت از خانواده‌های افراد بهبودیافته را از اولویت‌هایی دانست که انتظار می‌رود بنیاد برکت در این زمینه فعالیت داشته باشد.

خانواده‌های افراد بهبودیافته حمایت شوند

به گزارش ایکنا از لرستان، مجتبی بیرانوند، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، سه‌شنبه، 26 تیرماه، در ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان لرستان، قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان دلفان، با اشاره به این‌که بحث مصرف موادمخدر در این شهرستان عمومیت دارد، گفت: در تعدادی از روستاها نه تنها در مجالس خصوصی بلکه در محافل عمومی به‌طورعموم و آزاد موارد مخدر مورد مصرف و استعمال قرار می گیرد.
وی با بیان این‌که با مداخلات صورت گرفته و مصوبات شورای مواد مخدر در شهرستان دلفان خوشبختانه این موضوع به طور کامل در سطح روستاهای مورد هدف منع شده است، گفت: همچنین مراکز اقامتی میان مدت در این شهرستان تعطیل شده، درگیر کردن دهیاران، شوراهای اسلامی در بحث فرهنگسازی در این حوزه، همکاری ائمه جمعه، تقدیر ار فعالان عرصه مواد مخدر، برگزاری ۲۸ کارگاه و آموزش هزار و ۱۲۰ نفر از سوی سازمان های مردم نهاد و ... در سال گذشته از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.
بیرانوند با اشاره به غربالگری ۳۷ هزار نفر در این شهرستان، گفت: از این تعداد ۷۰۳ نفر نیاز به مداخلات اجتماعی داشتند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان برگزاری ۱۹ کارگاه آموزشی، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، اختصاص ۶۰ میلیون ریال برای حوزه درمان اعتیاد، اختصاص ۱۲۵ میلیون ریال در حوزه درمان کمپ‌های ترک اعتیاد، اشتغالزایی برای ۱۵ نفر بهبودیافتگان، اجرای طرح نظام مراقبت دانش آموزان و ... را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.
وی اعطای تسهیلات جهت اشتغال پایدار، اعطای یارانه درمان به افراد معتاد، حمایت از خانواده‌های افراد بهبودیافته و حمایت از افرادی که به افراد بهبودیافته شغل و کار می‌دهند را از اولویت‌هایی دانست که انتظار می‌رود بنیاد برکت در این زمینه فعالیت داشته باشد.

 

انتهای پیام

captcha