مطالعه خانوادگی با انگیزه‌های تشویقی راه‌کار ارتقای فرهنگ مطالعه
کد خبر: 3731006
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

مطالعه خانوادگی با انگیزه‌های تشویقی راه‌کار ارتقای فرهنگ مطالعه

گروه معارف- استاندار مازندران گفت: راه‌کار مطالعه خانوادگی پیرامون یک موضوع با ایجاد انگیزه‌های تشویقی می‌تواند به آینده فرهنگ مطالعه در کشور افتخار کرد.

 مطالعه خانوادگی با انگیزه‌های تشویقی راه‌کار ارتقای فرهنگ مطالعه

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، محمد اسلامی استاندار مازندران درباره برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه راه سعادت از آسمان ولایت می‌گذرد، اظهار کرد: بصیرت نشأت گرفته از شناخت صحیح از ائمه معصومین(ع) است و اگر به دانش امام شناسی مجهز شویم، هرگز در گمراهی‌های زمانه گرفتار نخواهیم شد.

وی افزود: مطالعه عمیق قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ادعیه که از ائمه به دست ما رسیده است، بعنوان منبع عظیمی از معارف، هدایت‌گر است و همینطور نباید از مطالعه آثار ارزشمندی که سیره و تاریخ زندگی امامان را بیان می‌کند غفلت کنیم.

اسلامی، برگزاری جشنواره‌ای کتابخوانی با موضوع امام رضا(ع) را یک فرصت مغتنم دانست و تصریح کرد: باید این فرصت را قدر بدانیم و با توجه به شرایطی که هم در کتابخانه های عمومی و هم در فضای مجازی ایجاد شده و امکان مطالعه آثار فاخر با موضوع امام رضا(ع) را برای خانواده ها فراهم آورده، با همکاری همه مردم تلاش کنیم تا به فرهنگ مطالعه مفید رونق تازه‌ای بخشیم.

استاندار مازندران ترکیب جشنواره، کتابخوانی و موضوعی مقدس را شیوه‌ای اثرگذار برای موفقیت در ترویج کتابخوانی دانست و اظهار کرد: اگر در طول سال جشنواره‌های مختلفی با این کیفیت برگزار شود، بطوریکه همه اعضای خانواده بتوانند کتاب‌های خوبی در رده سنی خود بیابند و به صورت خانوادگی پیرامون یک موضوع مطالعه کنند و انگیزه‌های تشویقی نیز داشته باشند، می‌توان به آینده فرهنگ مطالعه در کشور افتخار کرد.

وی در پایان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در فرهنگ سازی‌ها مسئولند و باید به گسترده تر شدن این جریان بزرگ کمک کنند و امیدواریم گزارشات خوبی از استقبال عموم مردم منعکس شود.لازم به ذکر است: علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به کتابخانه‌های عمومی و یا به سایت razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha