استان قزوین جزء 3 استان برتر کشور در آزمون سراسری قرآن است
کد خبر: 3731020
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

استان قزوین جزء 3 استان برتر کشور در آزمون سراسری قرآن است

گروه فعالیت های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خبر داد: طی ارزیابی‌های صورت گرفته استان قزوین جزء 5 استان برتر در میزان قبولی شرکت‌کنندگان و جزء 3 استان برتر از نظر تعداد شرکت‌کننده در کشور در شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اعلام‌شده است که این افتخار بزرگی برای استان به شمار می‌رود.

استان قزوین جزء 3 استان برتر کشور در آزمون سراسری قرآن است

به گزارش ایکنا از قزوین، همایش حافظان قرآن کریم و آئین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی، حافظان و فعالان قرآنی در شبستان امیرالمؤمنین قزوین برگزار شد. 
اکبر اسکندری نژاد در این مراسم اظهار کرد: این دوره از مسابقات هم‌زمان با سراسر کشور  در 4 بخش حفظ، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌بیت شامل نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و انس با قرآن شامل درک معنا و تدبر در اسفندماه سال گذشته در استان قزوین نیز برگزار شد.

وی افزود: تعداد 2 هزار و 446 نفر از استان قزوین در این آزمون  ثبت‌نام کرده بودند که در روز آزمون تعداد یک هزار و 936 نفر شامل 80 درصد قرآن‌آموزان استان حاضرشده و به سؤالات طراحی‌شده پاسخ دادند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در نهایت بعد از بررسی‌های انجام‌شده تعداد یک هزار و 158 نفر از سطح استان موفق به دریافت گواهی‌نامه قرآنی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند. 
اسکندر نژاد اعلام کرد: طی ارزیابی‌های صورت گرفته استان قزوین با قبولی 60 درصد شرکت‌کنندگان جزء 5 استان برتر در میزان قبولی شرکت‌کنندگان و جزء 3 استان برتر از نظر تعداد شرکت‌کننده در کشور در شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اعلام‌شده است که این افتخار بزرگی برای استان به شمار می‌رود. 
به گزارش ایکنا، در پایان آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از برگزیدگان قرآنی شانزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قران و تعدادی از مؤسسات برتر قرانی استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha