عیادت مدیران فرهنگی از پدر شعر آیینی فارس
کد خبر: 3731022
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

عیادت مدیران فرهنگی از پدر شعر آیینی فارس

گروه فرهنگی ـ جمعی از مدیران ارشد فرهنگی استان با حضور در بیمارستان قلب الزهرا(س) شیراز از احد ده بزرگی پدر شعر آیینی فارس عیادت کردند.

عیادت مدیران فرهنگی از پدر شعر آیینی فارس

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، در این دیدار که در محل بخش مراقبت‌های ویژه قلب بیمارستان الزهرا(س) صورت گرفت، سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: حضور پیشکسوتان مایه برکت و رشد فرهنگی جامعه است و باید دعا کنیم این برکت مستدام باشد.
وی افزود: استاد ده بزرگی در همه سال‌های پس از انقلاب اسلامی با صدا و سیمای مرکز فارس همراهی و همکاری داشته‌اند و رسانه ملی در استان فارس همواره تلاش کرده از وجود پیشکسوتان ادب و هنر انقلاب اسلامی به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شود و مجموعه دستگاه‌های فرهنگی استان در کنار هم نکوداشتی در خور شأن و شایسته شما برگزار کنند.
حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس نیز گفت: حضور پررنگ شما در حوزه تبلیغ دین با زبان هنر و ادبیات حضوری ارزنده است و همه دست‌اندرکاران عرصه تبلیغ بر روی هنرمندان دین‌باور و ولایی و همراهی و همفکری آنان حساب ویژه باز کرده‌اند.
وی افزود: امیدواریم عرصه ادبیات عاشورایی همچنان از حضور شما بهره‌مند باشد و بتوانید نسل‌های جدید مداحان و شاعران و نغمه‌سرایان خاندان عصمت و طهارت را در این مسر راهنمایی کنید.
محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز گفت: حوزه هنری فارس این افتخار را دارد که با تشکیل خانه ادبیات آیینی از حضور شما در رأس این خانه بهره‌مند شده و تجربه انتشار کتاب رجزهای عاشورایی گواه این همکاری مثبت است.
وی ادامه داد: توجه شما به پرورش استعدادهای جوان در همه عرصه ها خصوصاً در نسل دانش‌آموزان دهه 60 و70 که در جریان مردمی و مستقل شب شعر عاشورا تداوم یافت اتفاقی بزرگ و ارزشمند است که امیدواریم با حضور شما در حوزه هنری فارس استمرار یابد.
کورش کمالی سروستانی، مدیرکل مرکز اسناد رسمی و کتابخانه ملی فارس نیز گفت: فارس در همه عرصه‌های فرهنگی حضوری درخشان داشته از جمله در عرصه شعر انقلاب اسلامی و این همه دلیلی بر ریشه دار بودن فرهنگ و هنر فارس است.
وی افزود: توجه شما به ادبیات بومی و شعرهای محلی شیرازی از جمله ویژگی‌های قابل توجهی است که سبب توجه مردم شیراز شده و باعث برقراری ارتباط بین مخاطبان و شعر شماست.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز توجه به پیشکسوتان و صاحب نظران ادبی شیراز را از جمله وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی استان دانست و گفت: حمایت از بزگان ادبیات شیراز را یک وظیفه دانسته و دنبال می‌کنیم.
وی اظهار كرد: امیدواریم با صحت و سلامت بتوانید در عرصه شعر و ادب انقلاب اسلامی فعالیت‌های ارزنده خود را پی بگیرید و جامعه ادبی فارس نیز از تجارب و داشته‌های فرهنگی شما بهره‌مند باشد.
وحید فرجی، قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس نیز گفت: در برخی استان‌ها چهره‌هایی حضور دارند که یک تنه بار فرهنگ و هنر را به دوش می‌کشند چهره هایی مانند استاد مجاهدی در قم و استاد ده بزرگی در شیراز.
وی اظهار كرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال‌های اخیر ایشان دوره اقبال خوانی در خانه شعر آیینی فارس بود که به مدت یکسال تداوم داشت و با توجه به اندیشه محوری شعر اقبال اتفاقی مهم بود و امیدواریم این مهم تداوم یابد.
هاشم کرونی، مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس نیز گفت: تعبیر محمدحسین جعفریان شاعر برجسته معاصر درباره استاد ده بزرگی تعبیری جامع است وی می‌گوید در ادامه سنت باباها در ادب ما مثل باباطاهر یا بابافغانی و... ایشان الحق بابا احد شیرازی هستند.
وی افزود: در سه روز اخیر ده‌ها پیام و تماس از شاگردان و دوستداران ایشان از اقصی نقاط مملکت داشته‌ایم و به سختی آ‌ن‌ها را راضی کرده‌ایم به شیراز نیایند، این اقبال بزرگترین سرمایه استاد ده بزرگی است.
فاضل، رئیس بیمارستان قلب الزهرا(س) هم گفت: ما برای همه مفاخر و پیشکسوتان آرزوی سلامتی داریم اما وقتی قرار بر حضور آن‌ها در بیمارستان باشد سعی می کنیم به بهترین شکل خدمت‌رسانی کنیم.
وی گفت: امیدواریم ایشان هرچه سریعتر با سلامت و بهبودی مرخص شوند البته پرسنل بیمارستان به همه بیماران توجه کافی و دقت نظر دارند اما به شأن و شخصیت فرهنگی و علمی افراد نیز واقفیم.
احد ده بزرگی، پدر شعر آیینی فارس نیز گفت: توجه و حضور همه بزرگان و مدیران ارشد فرهنگی فارس سبب خوشحالی ماست امیدواریم همه شما در اعتلا و رشد فرهنگ و هنر فارس موفق باشید.
وی افزود: در این روزها علاوه بر توکل به خدا، به حضرات اهل بیت(ع) توسل کرده و دو چهره بزرگ نهضت عاشورا نیز یاری‌ام کردند و من نیز در همین فرصت روی تخت بودن سعی کردم کار ادبی انجام دهم.
پدر شعر آیینی فارس گفت: این دو چهره یکی حسن بن حسن بن علی بن ابیطالب پسر بزرگوار امام حسن مجتبی(ع) که فرزند ایشان در کنار امامزاده سیدتاج‌الدین غریب(ع) مدفون است و ایشان در کنار برادرانشان سوژه امسال شب شعر عاشورا هستند.
وی گفت: شخصیت دیگری که زمینه انس و الفت بیشتر با ایشان فراهم شد، از نخستین شهدای قیام عاشورا و سفیر حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) در بصره یعنی سلیمان بن رزین است.
ده بزرگی در پایان اظهار كرد: امیدوارم زمینه رشد و تعالی فرهنگ و هنر در فارس بیش از پیش فراهم باشد و من نیز توفیق داشته باشم فرزندانم و نسل آینده‌ساز را در این رشد و پیشرفت یاری کنم.
یادآور می‌شود، احد ده بزرگی پدر شعر آیینی فارس از چهارشنبه گذشته به سبب عارضه قلبی در بیمارستان قلب الزهرا(س) شیراز بستری و مشغول طی دوره درمان است.
انتهای پیام

captcha