سمی‌ترین کلمه در حفظ قرآن/ روز بدون قرآن، روز بدون اکسیژن برای ما باشد
کد خبر: 3731030
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
مسئول مركز تربيت مربی‌ حفظ قرآن اوقاف:

سمی‌ترین کلمه در حفظ قرآن/ روز بدون قرآن، روز بدون اکسیژن برای ما باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چقدر زیباست با خداوند عهد و پیمان ببندیم که روز بدون قرآن برای ما روز بدون اکسیژن باشد، لذا همت کنیم و از 24 ساعت شبانه‌روز حداقل پنج دقیقه زمان را به‌ عنوان سهم قرائت و تدبر در قرآن قرار دهیم.

سمی‌ترین کلمه در حفظ قرآن/ روز بدون قرآن، روز بدون اکسیژن برای ما باشد

به گزارش ایکنا از قزوین، همایش حافظان قرآن کریم و آئین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی، حافظان و فعالان قرآنی در شبستان امیرالمؤمنین قزوین مسجدالنبی(ص) برگزار شد.
حجت‌الاسلام سيد عباس مهندسي در همایش حافظان قرآن کریم استان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه حفظ آیات قرآن کریم اظهار کرد: حافظان قران دارای چنان جایگاهی در نزد خداوند هستند که می‌توانند حق شفاعت دیگران را نیز داشته باشند. 
وی افزود: حفظ قرآن هدیه و گنجی است که خداوند به حافظان می‌دهد و جزء بااهمیت‌ترین فضیلت‌ها و نعمات الهی به شمار می‌رود لذا باید مراقب باشند با رها کردن عرصه حفظ آن را از دست ندهند. 
مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: هر انسانی به‌طور تقریبی یک‌سوم عمر خود را در خواب است و سنین یک تا 15 سالگی را به گل بازی و سنین بالا را نیز در کهولت به سر می‌برد لذا باید مراقب بود شیطان این ابدیت موجود را در عمر انسان نسوزاند. 
وی عنوان کرد: حفظ قرآن بیمه‌نامه‌ای در برابر گناه و معصیت است و قلب افراد را نورانی می‌کند و هر کس با آیات آن مأنوس باشد در امنیت به سر خواهد برد. 
حجت‌الاسلام مهندسی خاطرنشان کرد: سارقانی به نام شیطان و ابلیس نمی‌توانند در برابر چنین افرادی مانور زیادی دهند و رفتارهای انسانی و اخلاقی آن‌ها را بدزدند و اگر هم سرقتی باشد بی‌شک بسیار کوچک خواهد بود. 
این فعال قرآنی با بیان اینکه حافظان قران به‌مثابه ظرف قرآن هستند و خداوند این ظرف را عذاب نمی‌کند، اظهار کرد: خداوند به ظرف قران آبرو و اعتبار می‌بخشد چرا که حافظان قرآن دوستان صمیمی آن هستند و آیات قرآن را در وجود خویش نگهبانی می‌کنند.
وی افزود: سمی‌ترین جمله در حفظ قرآن بیان این جمله است که بعد از انجام حفظ، آیات قرآن را تثبیت می‌کنم، چرا که موفق‌ترین حافظان قرآن کسانی هستند که کمترین استفاده را از کلمه «بعد» می‌کنند.
مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: تلاش کنیم در هر مسئولیت و مشغله‌ای که هستیم روزانه بخشی از ساعات روز خود را به قرائت و توجه به آیات الهی اختصاص داده و در این راه کوتاهی نداشته باشیم. 

حجت‌الاسلام مهندسی در پایان گفت: چقدر زیباست با خداوند عهد و پیمان ببنیم که روز بدون قرآن برای ما روز بدون اکسیژن باشد لذا همت کنیم و از 24 ساعت شبانه‌روز حداقل پنج دقیقه زمان را به‌عنوان سهم قرائت و تدبر در قرآن قرار دهیم. 
انتهای پیام

captcha