ارائه تسهیلات به مؤسسات قرآنی با معرفی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی
کد خبر: 3731032
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

ارائه تسهیلات به مؤسسات قرآنی با معرفی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون دفتر امور بانوان استانداری مازندران گفت: مدیران مؤسسات می‌توانند با معرفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خود به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ازای هر فردی که در آن مؤسسه که مشغول به کار است مبلغ ۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت کنند.

 ارائه تسهیلات به موسسات قرآنی با معرفی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 روفیا مجیدی، معاون دفتر امور بانوان استانداری مازندران  در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: اگر یکی از مصادیق فرهنگی قرآنی همچون عفاف را در جامعه پیاده کنیم بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

وی سطح داوری مسابقات را مطلوب دانست و افزود: حضور بانوان داور مازندرانی در مرحله استانی و شرکت بیش از ۲۰۰ نفر از گلوگاه تا رامسر در این مسابقات نشان دهنده جایگاه فعالیت های قرآنی در استان است.

در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی بیشتر کار کنیم
مجیدی با بیان اینکه باید در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی بیشتر کار کنیم، ادامه داد: دفتر امور بانوان استانداری ارتباط خوبی با موسسات قرآنی و حوزه علمیه دارد که باید در این موسسات از کار کلیشه‌ای دوری کنیم و در ترویج فرهنگ قرآنی کار خلاقانه و مبتکرانه انجام دهیم.

معاون دفتر امور بانوان استانداری مازندران با تاکید بر اینکه مبلغان پس از فراگیری دروس عمومی باید در حوزه تخصصی آموزش ببینند، گفت: ما نیاز به افراد سخنور داریم که در جان و دل تاثیر بگذارد.

وی  با بیان اینکه موسسات قرآنی جزو موسسات آموزشی غیرانتفاعی هستند که می‌توانند از افراد هزینه‌ای دریافت کنند، افزود: مدیران موسسات می توانند با معرفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خود به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و به ازای هر فردی که در آن موسسه که مشغول به کار است مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت کنند.

مجیدی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد باید کارکنان خود را بیمه کنند، ادامه داد: کشور ما کشوری قرآنی است و باید فرهنگ خود را از طریق ترویج فرهنگ قرآنی حفظ کنیم بنابراین اولویت ما حمایت از موسسات قرآنی است که تا کنون فردی از این موسسات برای رفع مشکلات به ما مراجعه نکردند.

کار مبتکرانه خلاقانه در ترویج فرهنگ قرآنی

معاون دفتر امور بانوان استانداری مازندران با تاکید بر کار مبتکرانه خلاقانه در ترویج فرهنگ قرآنی، گفت: بنیاد مهدویت ظهور امام زمان(عج) را در مسجد جمکران به تصویر کشیده است که بسیار تاثیرگذار است و به نظرم با کارهای تجسمی بهتر می توان در حوزه فرهنگی فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر روی کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، بیکاری، حاشینه نشینی و اعتیاد تاکید کردند، افزود: دفتر امور بانوان در حوزه حاشیه نشینی ارتقا تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده در مناطق آسیب دیده را در دستور کار خود قرار داده است که طی دوسال در استان به اجرا درمی‌آید.

مجیدی تربیت تسهیل‌گران بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات دفتر امور بانوان برشمرد و ادامه داد: این طرح در محور کاهش مصرف سموم و آفات کشاورزی و رساندن آن به حد استاندارد و سلامت زنان و خانواده تدوین و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های دفتر امور بانوان استانداری اجرای طرح مدیریت سبز و کاهش مصرف پلاستیک است، افزود: در این طرح به محیط زیست و بکارگیری زنانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار ندارند، توجه می شود که طی  آن پارچه در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد تا کیسه‌های نان برای نانوایی‌ها تولید کنند.

نقش جهاد دانشگاهی در اشتغال پایدار

معاون دفتر امور بانوان استانداری مازندران به راه اندازی اتاق کارآفرینی در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: در گذشته وام های اشتغالزایی غیر هدفمند بود که در آن با بکارگیری اساتید حوزه کسب و کار به معرفی جهاد دانشگاهی استان در این مرکز همه مراحل ایجاد اشتغال پایدار آموزش داده می شود.

مجیدی با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۹۷ برای نخستین بار پنج صدم درصد اعتبارات هزینه‌ای به اداره کل بانوان اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: سازمان مدیریت برنامه ریزی نیز آن را در اختیار دفتر امور بانوان و خانواده قرار داده است که جهت اجرای برنامه‌های صورت گرفته هزینه می شود.

به گزارش ایکنا معاون دفتر امور بانوان استانداری مازندران در دومین روز برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم  از محل مسابقات بازدید کرد.

انتهای پیام

captcha