حجاب، بخشی از عفت و پاکدامنی است
کد خبر: 3731035
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

حجاب، بخشی از عفت و پاکدامنی است

گروه معارف ــ ‌حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی با بیان اینکه فلسفه و ریشه حجاب برای این است که نگاه های آلوده نامحرمان را دور سازد، گفت: حجاب، بخشی از عفت و پاکدامنی است.

حجاب، بخشی از عفت و پاکدامنی است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان شوط در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی به فلسفه و ریشه حجاب اشاره کرد و افزود: ‌حجاب برای مصونیت بانوان بوده تا دیدهای آلوده نامحرم را از آنان دور سازد و چنانچه خداوند در قرآن کریم به پیامبر (ص) خطاب می کند که ای پیامبر به دختران و زنان خود و زنان مومنان بگو هنگامی که از منزل خارج می شوند خود را از دید نامحرم حفظ کنند.

وی ادامه داد:‌ زنان و دختران باید بدن خود را بطور کامل پوشش دهند و در این مورد استفاده از چادر بهترین گزینه است.

امام جمعه شهرستان شوط خاطرنشان کرد:‌ در امت های گذشته و سایر ادیان نیز حجاب جایگاه ویژه ای داشت و زنان باید آن را رعایت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی بیان کرد: حجاب بخشی از عفت و پاکدامنی بوده و عدم استفاده از عطرهای زننده،‌ طریقه راه رفتن،‌ نوع و لحن صحبت زنان،‌ عدم نمایش زینت به نامحرمان و موارد دیگر نیز بخش های مختلف عفاف هستند.

وی یادآور شد:‌ برای دعوت به حجاب،‌ از راه هایی همچون برگزاری همایش هایی در این خصوص و تشویق جوانان به رعایت حجاب میتوان استفاده کرد.

امام جمعه شهرستان شوط تصریح کرد:‌ در امر حجاب تفاوتی میان زن و مرد نیست و هر دو باید حد و حدود پوشش خود را از نامحرمان حفظ کنند.

وی در مورد جایگاه ویژه و ارجمند بانوی کرامت گفت:‌ حضرت معصومه (‌س) به لحاظ اینکه دختر، خواهر و عمه سه تن از امامان معصوم هستند دارای جایگاه شفاعت ویژه ای هستند.

انتهای پیام

captcha