حضرت معصومه(س) الگوی بارز عفاف و حجاب برای جامعه اسلامی است
کد خبر: 3731069
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
رئیس ارشاد اسلامی شفت:

حضرت معصومه(س) الگوی بارز عفاف و حجاب برای جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی- بابایی مقدم، حضرت معصومه(س) را الگوی بارز عفاف و حجاب و پاکدامنی برای زنان و دختران جامعه اسلامی ما معرفی کرد و افزود: آن حضرت عفاف و حجاب را در کنار علم و معرفت و ایفای نقش اجتماعی دارا بود.

حضرت معصومه(س) الگوی بارز عفاف و حجاب برای جامعه اسلامی است

مهنا بابایی مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برپایی نمایشگاه عکس و پوستر عفاف و حجاب خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با هفته عفاف و حجاب از 24 تیر به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی و هنری شفت دایر است.

وی حجاب را مظهر پاکی و زیبایی و سرچشمه کمال دانست که باعث تحکیم بنیان خانواده و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه می شود و گفت: بی حجابی پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و روانی بسیاری دارد و نباید نقش خانواده را در پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به سوی آن کمرنگ دانست.

این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه نمایشگاه عفاف و حجاب شامل 36 عکس در ابعاد 50*35 سانتیمتر است، تصریح کرد: این عکس ها عناوینی همچون «حجاب در قرآن»، «قانون حجاب»، «آیا حجاب سودمند است؟»، «آثار مثبت و فواید حجاب»، «پوشیدگی زن برای او بهتر است» و... را در بردارد.

رئیس ارشاد اسلامی شفت یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از یکصد عنوان کتاب در زمینه های مذهبی به ویژه عفاف و حجاب نیز در معرض نمایش گذاشته شده است.

بابایی مقدم، همچنین با اشاره به همزمانی هفته عفاف و حجاب و دهه کرامت، حضرت معصومه(س) را الگوی بارز عفاف و حجاب و پاکدامنی برای زنان و دختران جامعه اسلامی ما معرفی کرد و افزود: آن حضرت عفاف و حجاب را در کنار علم و معرفت و ایفای نقش اجتماعی دارا بود و بانوان ایرانی باید ایشان را الگوی شاخص و سرمشق خود در همه زمینه ها قرار دهند.

وی دهه کرامت را یادآور لطیف ترین علایق و مهر و وفای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر و تداعی کننده عزم و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام جهان دانست.

رئیس ارشاد اسلامی شفت، هدف از برپایی نمایشگاه مذکور را اشاعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، آگاه سازی خانواده ها در زمینه آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی، صیانت از حقوق شهروندی و دفاع از حقوق خانواده عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha