هشدار فعالان حقوقی نسبت به تکرار بحران روهینگیا در هند
کد خبر: 3731107
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

هشدار فعالان حقوقی نسبت به تکرار بحران روهینگیا در هند

گروه بین‌الملل ـ فعالان حقوقی نسبت به پیامدهای تصمیم هند برای حذف مسلمانان از لیست شهروندان این کشور و تکرار فجایعی همچون بحران آوارگان مسلمان روهینگیا در میانمار هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آراکان؛ فعالان حقوقی با آغاز کمپین امضا در پایگاه اینترنتی «آفاز» ضمن  هشدار نسبت به حذف مسلمانان هند از لیست شهروندان این کشور که می‌تواند به نتایجی مانند آنچه در ایالت راخین میانمار رخ داد، منجر شود، از دبیرکل سازمان ملل متحد و جامعه بین‌الملل خواستند برای پایان دادن به این کابوس ترسناک پیش از آغاز آن وارد عمل شوند.

در پایگاه اینترنتی آفاز آمده؛ طی چند روز آینده، حکومت هند، حدود 5 میلیون مسلمان در ایالت «آسام» این کشور را به این بهانه که آنها به زبان اشتباهی سخن می‌گویند و به اشتنباه خداوند را عبادت می‌کنند،  از لیست اصلی شهروندان حذف خواهد کرد.

در همین رابطه فعالان حقوقی کمپین امضایی را به منظور نجات بیش از 7 میلیون مسلمان در ایالت آسام  هند که در مرزهای نزدیک به میانمار واقع شده و در معرض حذف از لیست شهروندان هستند، آغاز کردند.

با توجه به سخنان یکی از مسئولین بلندپایه حکومت هند مبنی بر این که این مسلمانان نتوانسته‌اند مدارکی را که اثبات می‌کند خانواده‌های آنها پیش از سال 1971 در هند زندگی می‎کردند ارائه دهند، در معرض اخراج از این کشور قرار دارند.

مقامات هندی مدعی هستند که این اقدام با هدف شناسایی و اخراج مهاجران غیرقانونی که از بنگلادش وارد این کشور شده‌اند، انجام می‌گیرد، در حالی که فعالان حقوقی آن را اقدامی سختگیرانه و بسیار شبیه به آنچه در ارتباط با مسلمانان اقلیت روهینگیا در میانمار اتفاق افتاده است، ارزیابی می‎کنند.

شماری افرادی که تاکنون این کمپین را امضا کرده‌اند، از مرز 140 هزار نقر گذاشته است، این در حالی که حدود 5 میلیون مسلمان در ایالت آسمان در معرض خطر اخراج از کشور قرار دارند.

انتهای پیام

 

 

 

 

captcha