اجرای طرح قرآنی «۱۴۵۲» در ۵۰ کانون مسجد کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3731110
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

اجرای طرح قرآنی «۱۴۵۲» در ۵۰ کانون مسجد کهگیلویه و بویراحمد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ در ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان خبر داد.

اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ در ۵۰ کانون فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد امروز، 27 تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کانون‌‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای در طول سال دارند که اجرای طرح تلاوت نور در مساجد کشور و مشارکت در برگزاری طرح قرآنی «1452» از جمله آنهاست.
وی افزود: طرح بزرگ قرآنی «1452» همه ساله به همت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و با محوریت روخوانی و روانخوانی سوره‌‌های قرآن کریم در مساجد استان برگزار می‌شود.
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح قرآنی 1452 با محوریت سوره‌های جزء 30 قرآن آغاز شده، اضافه کرد: این طرح با همکاری نهادهایی از جمله شبکه‌‌های رادیو و تلویزیون، شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، ستاد عالی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان قرآن سپاه محمد رسول الله(ص) و اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی خواهد شد.
حجت‌الاسلام قاسمی تصریح کرد: اين طرح با اهداف بهره‌ مندی مخاطبان برای بهينه‌ سازی اوقات فراغت تابستانی آنها با استفاده از آموزه‌‌های قرآنی، حفظ درک مفاهيم، ايجاد شور و نشاط معنوی و همچنين ارتقای كمی و كيفی مخاطبان با محوريت قرآن كريم خواهد بود.
وی عنوان کرد: بسط فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم، همگرایی نهاد‌های قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش‌های معنوی از جمله اهداف طرح قرآنی 1452 است.
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برگزاری حلقه‌‌های تلاوت قرآن، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و آموزش مفاهیم قرآن کریم، از برنامه‌های دیگر کانون‌های فرهنگی هنری در اوقات فراغت امسال در حوزه قرآنی است.
یادآور می‌شود، این طرح از 11 سال پیش با عنوان 1441 آغاز شد و ماه رمضان و تابستان سال 96 تحت عنوان بشارت 1451 با محوریت 2 سوره ملک و واقعه به اجرا درآمد و مورد استقبال عموم مردم، دستگاه‌‌ها و نهادهای فرهنگی کشور قرار گرفت و امسال نیز با محوریت سوره‌های جزء 30 در کشور اجرایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha