گسترش نفوذ جهاددانشگاهی دیواندره نیازمند توجه بیشتر است
کد خبر: 3731111
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

گسترش نفوذ جهاددانشگاهی دیواندره نیازمند توجه بیشتر است

گروه اجتماعی- فرماندار دیواندره گسترش نفوذ جهاددانشگاهی شهرستان را نیازمند توجه بیشتر دانست و گفت: صنایع فرش، تولید محصولات لبنی و تولید عسل بزرگترین فرصت برای ایجاد اشتغال در شهرستان محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جعفر توان، فرماندار دیواندره دیروز، 26 تیرماه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کردستان مهم‌ترین رسالت جهاددانشگاهی را مهارت آموزی عنوان و اظهار کرد: مهارت‌آموزی و فراهم کردن زمینه اشتغال مهم‌ترین وظیفه و رسالت جهاد دانشگاهی است.
وی افزود: شهرستان دیواندره در همه زمینه‌ها دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است که این مهم نیازمند مدیریت صحیح و هدایت نیروی انسانی جویای کار توسط مراکز دانشگاهی و مهارت‌آموزی به سمت اشتغال است.
فرماندار دیواندره گسترش نفوذ جهاددانشگاهی شهرستان را نیازمند توجه بیشتر دانست و بیان کرد: صنایع فرش، تولید محصولات لبنی و تولید عسل بزرگترین فرصت برای ایجاد اشتغال در شهرستان محسوب می‌شود.
وی گفت: طرح‌های مشاغل خانگی و دوره‌های مهارت آموزی بر اساس ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان و منطقه تعریف شود.
جعفر توان بر ضرورت توجه به مشاغل خرد اشاره و اعلام کرد: طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق روستایی باشد.
وی به بیان مشکلات پیش روی مشاغل خانگی پرداخت و بیان کرد: فروش تضمینی محصولات تولیدی مهم‌ترین دغدغه طرح‌های مشاغل خانگی و خرد است و عدم بازاریابی و فروش آن سبب نا امیدی بین متقاضیان می‌شود.
فرماندار دیواندره بر آموزش صحیح، مهارت آموزی و پشتیبانی فروش محصولات و فعال کردن کمیته پایش و نظارت بر تسهیلات مشاغل خانگی تاکید کرد.
وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه هماهنگی و هم افزایی بین بخشی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای اجرایی شدن طرح‌های اشتغالزایی وجود دارد و برای اجرایی شدن این طرح نیز تلاش خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha