واکنش اسرائیل به نزدیک‌شدن گروه‌های مسلح به مرزهای جولان
کد خبر: 3731136
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

واکنش اسرائیل به نزدیک‌شدن گروه‌های مسلح به مرزهای جولان

گروه بین‌الملل ـ ارتش اسرائیل به گروه‌های مسلح جنوب سوریه هشدار داد که به مرزهای جولان اشغالی نزدیک نشوند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ آخرین اخبر از تحولات جنوب سوریه حاکی از این است که ارتش سوریه توانست مناطق حومه غربی درعا که در مجاورت قنیطرة قرار دارد را به تسلط خود درآورد.

همچنین، ارتش سوریه شهرک مال در حومه شمال غربی درعا را آزاد کرد  و براساس توافقنامه آشتی ملی میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح برای ورود به روستای عقربا آماده می‌شود.

در همین حال، ارتش  اسرائیل به گروه‌های مسلح هشدار داد، به مرزهای جولان اشغالی نزدیک نشوند.

ارتش سوریه عملیات نظامی خود علیه تجمعات گروه‌های مسلح در حومه شمال غربی درعا در مجاورت ریف قنیطره ادامه می‌دهد و یگان‌های ارتش توانسته‌اند کنترل تپه راهبردی الحارة و روستاهای کفر شمس و أم العوسج و الطیحة و زمرین را پس از هلاکت تعداد بسیاری از افراد منسلح و انهدام سلاح‌های آنها به دست گیرند.

همچنین یک منبع نظامی در گفت‌و گو با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) از آزادسازی روستا و تپه المال خبرداد.

ارتش سوریه همچنین کنترل روستای ام العوسج در شمال غرب زمرین و شمال غربی درعا را به دست گرفته و براساس توافقنامه آشتی وارد روستای عقربا می‌شود.

با به دست گرفتن کنترل تپه الحارة با ارتفاع 1094 متر از سطح دریا ارتش سوریه توانسته است به دستاوردهای مهمی برای آزاد سازی هر چه بیشتر روستاها و شهرک‌های درعا و قنیطره مشرف به این تپه به دست آورد.

هم‌زمان با پیشروی ارتش سوریه در قنیطره تعدادی از افراد گروه‌های مسلح و افراد خانواده‌های آنها به سمت مرزهای جولان اشغالی رفتند.

رسانه‌‌های اسرائیلی در این باره اعلام کردند: نظامیان اسرائیلی از این افراد خواسته‌اند به عقب بازگشته و به مرزهای جولان نزدیک نشوند، در حالی که ده‌ها تن از آنها با پرچم‌های سفید در فاصله 200 متری با مرزهای فلسطین اشغالی ایستاده‌اند.

انتهای پیام

captcha