صنایع دستی؛ امیدی برای خودکفایی زنان سیستان‌ و بلوچستانی
کد خبر: 3731142
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

صنایع دستی؛ امیدی برای خودکفایی زنان سیستان‌ و بلوچستانی

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند به خوداشتغالی بانوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست کمک کند، صنایع دستی است، فلذا حفظ صنایع دستی و کمک به رونق آن، امید جدی برای تحقق خودکفایی زنان سیستانی و بلوچ است.

صنایع دستی؛ امیدی برای خودکفایی زنان سیستان‌وبلوچستانی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری روز گذشته، 26 تیرماه در حاشیه بازدید از شرکت صنایع دستی هانی و مهتاب زاهدان، گفت: مهمترین برنامه دفتر بانوان و خانواده استانداری حمایت جدی از کارآفرینی زنان است و این مهم از طریق تعامل با شرکت‌هایی که به‌طور تخصصی در این زمینه فعال هستند، محقق خواهد شد.
وی به شمار بالای زنان خودسرپرست و بدسرپرست در استان اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی، انجمن‌های مردم نهاد و تعاونی‌های فعال در این زمینه باید نهایت کمک را به این بانوان در جهت توانمندسازی و خود کفایی آنان بکنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند به خوداشتغالی بانوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست کمک کند، صنایع دستی است، فلذا حفظ صنایع دستی و کمک به رونق آن، امید جدی برای تحقق خودکفایی زنان سیستانی و بلوچ است.
وی ادامه داد: زنان سیستانی و بلوچ ظرفیت بالایی در زمینه صنایع دستی دارد، بطوری که سفال کلپورگان و قالی سیستان در جهان زبانزد است، اما نیاز به حمایت دارند و ما باید با همکاری یکدیگر، در این زمینه تلاش کنیم.
فاضلی با اشاره به اینکه دولت حمایت ویژه‌ای از طرح‌های اشتغال‌زایی می‌کند، خاطرنشان کرد: دفتر بانوان و خانواده استانداری نیز در تعامل با دفتر معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، تمامی تدابیر جهت ملی سازی و عرضه محصولات صنایع دستی حتی در خارج از مرزهای ایران را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha