نگاهی به فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه جامعة‌الزهرا(س)
کد خبر: 3731177
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه جامعة‌الزهرا(س)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تربیتی جامعة‌الزهرا(س) شهر قم گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی اعم از دوره‌های تربیت مربی، کارگاه‌ها و نشست‌های قرآنی، همایش‌ هرساله حافظین، جشنواره‌های قرآنی، دوره‌های حفظ، تفسیر و تجوید قرآن و... به صورت حضوری و غیر حضوری ویژه طلاب ایرانی و غیر ایرانی برگزار می‌شود.

طیبه‌سادات طباطبایی، مدیرکل تربیتی جامعة‌الزهرا(س) شهر قم در حاشیه محفل انس با قرآن روز گذشته، 26 تیرماه، که در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با حضور قاریان دعوت شده از هفت کشور خارجی برگزار شد در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: در این محفل قرآنی که به همت اداره کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی و حوزه علمیه جامعة‌الزهرا(س) قم برگزار شد، 100 نفر از طلاب خارجی از هفت کشور اعم از یمن، عربستان، عراق، افغانستان، پاکستان، اندونزی و امارات که همگی حافظ و قاری قرآن نیز هستند، دعوت شدند.

وی ادامه داد: جامعة‌الزهرای استان قم، بزرگ‌ترین حوزه علمیه بین‌المللی جهان تشیع است که طلاب بسیاری از کشورهای مختلف در این حوزه مشغول تحصیل هستند. همچنین اداره کل تربیتی قم متشکل از دو اداره تربیتی و اداره قرآن و حدیث است که اداره قرآن و حدیث، برنامه‌های متنوعی را برای طلاب ایرانی و غیر ایرانی در جامعة‌الزهرا(س) برگزار می‌کند.

نگاهی به فعالیت‌های حوزه علمیه جامعة‌الزهرا(س) شهر قم

طباطبایی در رابطه با فعالیت‌های جامعةالزهرا(س) قم تصریح کرد: برنامه‌های متنوع قرآنی اعم از دوره‌های تربیت مربی، کارگاه‌ها و نشست‌های قرآنی، همایش‌ هرساله حافظین، جشنواره‌های قرآنی، دوره‌های حفظ، تفسیر و تجوید به صورت حضوری و غیر حضوری ویژه طلاب ایرانی و غیر ایرانی، فعالیت‌های حدیثی، دوره‌های تربیت مروج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در 12 مرحله، دوره حدیث‌خوانی، صحیفه سجادیه و اصول کافی در 12 مرحله، دوره تجوید، تثبیت و تصویر برای حفظ قرآن از جمله برنامه‌های جامعةالزهرا(س) قم هستند که همه ساله برگزار می‌شوند.

نگاهی به فعالیت‌های حوزه علمیه جامعة‌الزهرا(س) شهر قم

مدیرکل تربیتی جامعة‌الزهرا(س) افزود: ما به حدیث پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی» توجه کرده‌ایم و فعالیت‌هایی را در زمینه قرآن و حدیث و عترت انجام می‌دهیم  که برگزاری هرساله مسابقات قرآن، حدیث، مسابقات قرآن تقلیدی از دیگر فعالیت‌ها ما در این زمینه است که نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها را به صورت پوستر درآورده‌ایم و در معرض نمایش گذاشته‌ایم.

انتهای پیام

captcha