افزایش 30 درصدی تعداد موکب‌های کرمانی در اربعین سال گذشته
کد خبر: 3731184
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۲
همایی‌راد اعلام کرد:

افزایش 30 درصدی تعداد موکب‌های کرمانی در اربعین سال گذشته

گروه اجتماعی - مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: تعداد موکب‌های کرمانی در اربعین سال گذشته به 30 مورد افزایش یافت و با اقدامات مجموعه امنیتی، انتظامی، پلیس راه و اکیپ‌های هلال‌احمر به لحاظ امنیتی هیچ مشکلی برای زائران نداشتیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، خلیل همایی‌راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان دیروز چهارشنبه، 27 تیر در نشست کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی با اشاره به دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور بر پیش‌بینی و تشکیل 12 کارگروه در استان‌ها گفت: امنیتی و انتظامی، اطلاعاتی، فرهنگی و آموزشی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی، حمل و نقل، اعزام، زیرساخت، مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه، بهداشت و درمان، امداد و نجات، سیاسی و کنسولی، نظارت و ارزیابی و اتباع کمیته‌های استانی هستند.
وی افزود: ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولتی و ملت عراق، مردم‌محوری، تسهیل‌گری برای ارائه خدمات مناسب به زئران و مدیریت و هماهنگی به عنوان اصول شش گانه حاکم بر مراسم اربعین مدنظر است.
همایی بیان کرد: استان کرمان مسؤولیت صدور ویزا برای زائران استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان را دارد و در مسیر عبور زائران استان‌های همجوار و کشور پاکستان و افغانستان است.
وی تعداد زائران کرمانی اربعین سال 1394 را 2 هزار نفر و زئران اربعین 1395 را 43 هزار و 405 نفر اعلام کرد و افزود: در سال گذشته با 11 درصد افزایش، 48 هزار و 126 نفر زئر کرمانی به پیاده‌روی اربعین رفتند.
همایی تصریح کرد: به منظور تسهیل در صدور روادید، طبق هماهنگی که از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفته است، هیأتی از کشور عراق در کرمان مستقر می‌شوند و کار صدور ویزا را با هماهنگی سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا انجام می‌دهند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: صدور ویزا در یک روز سال گذشته استان کرمان رکورد کشوری را شکست و 7 هزار و 456 ویزا در یک روز صادر شد و افراد متقاضی حداکثر 48 ساعت از زمان تحویل مدارک، ویزا دریافت کردند.
وی اظهارکرد: تعداد موکب‌های کرمانی در اربعین سال گذشته به 30 مورد افزایش یافت و با اقدامات مجموعه امنیتی، انتظامی، پلیس راه و اکیپ‌های هلال‌احمر به لحاظ امنیتی هیچ مشکلی برای زائران نداشتیم.
همایی با اشاره به اینکه امسال تشکیل ستادهای اربعین شهرستانی را خواهیم داشت، بیان کرد: دو مرز چذابه و شلمچه برای خروج زئران کرمانی اربعین 1397 در نظر گرفته شده است.
وی افزود: اتباع افغان که از استان کرمان قصد اعزام به مراسم اربعین را دارند، مرز شلمچه برای آنها در نظر گرفته شده است.
همایی ادامه داد: در دو مرز چزابه و شلمچه روزانه 5 هزار نفر وعده غذا و در کربلا روزانه 30 هزار نفر پذیرایی به عهده استان کرمان است.
وی تأکید کرد: سپاه ثارالله کرمان سال گذشته در بحث موکب‌ها برای پاکستان و افغانستان، پذیرایی در مرز و واگذاری امکانات ستاد رهیان نور در شلمچه نقش موثری داشتند.
انتهای پیام

captcha