به‌کارگیری از ظرفیت دانشگاهیان برای ترویج فرهنگ انفاق
کد خبر: 3731187
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

به‌کارگیری از ظرفیت دانشگاهیان برای ترویج فرهنگ انفاق

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علمی و کاربردی زنجان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این تفاهم‌نامه ارتقای کارکرد اجتماعی و ترویج فرهنگ انفاق در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه است.

به گزارش ایکنا از زنجان، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علمی و کاربردی زنجان و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان به منظور ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه و ایجاد زمینه توجه مضاعف به ایتام و نیازمندان، منعقد شد.
 
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان محور کار امداد را توانمندسازی جامعه هدف خواند و گفت: در دهه چهارم فعالیت تقویت سلول‌های مغزی، ایجاد اشتغال و خودکفایی نیز در دستور کار قرار گرفته و تلاش و هنر امداد جلوگیری از انباشت فقر در جامعه است.
 
وی استفاده از ظرفیت دانشگاهها ومراکز علمی در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف را از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد و گفت: هدف از ایجاد این تفاهم‌نامه ارتقای کارکرد اجتماعی و توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، احسان، تعاون و همیاری در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه است.
 
صفری ادامه داد: ایجاد زمینه توجه مضاعف به ایتام و نیازمندان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است که در راستای توسعه تعاملات و همکاری‌های متقابل در ارائه خدمات موثر به دانشجویان تحت حمایت و به منظور هم‌افزایی امکانات و توانمندی‌ها انجام می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان راهبرد اصلی کمیته امداد را ایجاد مشاغل  و کارهای فکری و فرهنگی در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و حمایتی نقش مهمی ایفا می‌کند و تلاش ما حرکت فرزندان تحت حمایت به سمت دانشگاه‌ها وکارآفرین شدن آنهاست.
 
صفری ادامه داد: جذب و هدفمندسازی کمک‌های مدرسان، کارکنان و دانشجویان در راستای کمک به ایتام و نیازمندان، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در جهت ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی مشترک بر اساس مقررات طرفین در جهت خدمات اثر گذار از مفاد مهم این تفاهم نامه است.
 
وی تعداد دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان که از خدمات تحصیلی این نهاد بهره‌مند هستند را 416 نفر برشمرد و افزود: 25نفر از آنها در دانشگاه‌های علمی و کاربردی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha