برخی مؤسسات قرآنی اراک غیرفعالند/ خدمات بهتر در گرو حمایت مسئولان
کد خبر: 3731203
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

برخی مؤسسات قرآنی اراک غیرفعالند/ خدمات بهتر در گرو حمایت مسئولان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک گفت: موسساتی که فعلا در اراک داریم همه آن‌ها فعال نیستند و فقط یک نامی دارند و به نصب تابلویی بسنده کرده‌اند. اگر مساعدت‌های لازم از سوی مسئولان نسبت به موسسات قرآنی صورت پذیرد می‌توان با ارائه خدمات بهتری از سوی این مراکز قرآنی برای فرزندان مواجه بود.

10 موسسه قرآنی فعال در اراک نیست/ برخی موسسات تنها به نصب تابلو بسنده کرده‌اند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، این خبرگزاری در راستای معرفی خدمات و انتظارات مدیران مؤسسات قرآنی اقدام به «مؤسسه گردی» کرده است.
در بخش سوم گزارش بازدید از موسسه قرآنی سفینة‌النجاة اراک با حسین محمدی هزاوه، مدیر این مرکز قرآنی پیرامون مسائلی از قبیل جانمایی و گستردگی موسسات قرآنی، چگونگی مراحل تاسیس یک موسسه و... به گفت‌‌و‌گو پرداخته شده است که در ادامه می‌‌خوانید.

جانمایی و گستردگی موسسات
مدیر موسسه قرآنی سفینة‌النجاة اراک گفت: اینکه بگوییم موسسات بسیاری در شهر اراک وجود دارد اینطور نیست. این موسساتی که فعلا داریم همه آن‌ها فعال نیستند و فقط یک نامی دارند و به نصب تابلویی بسنده کرده‌اند. در حال‌حاضر از 20 موسسه‌ای که باید در شهر اراک وجود داشته باشد 10 مورد هم فعال نیست و اسمی دارند و رسمی ندارند. تاسیس موسسه در محل‌های نامناسب به کارهای قرآنی ضربه می‌زند. موسساتی که از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیستند به جای کمک به این بخش ضرر می‌رسانند.
محمدی بیان کرد: اگرمساعدت‌های لازم از سوی مسئولان نسبت به موسسات قرآنی صورت پذیرد به طوری که مورد حمایت قرار بگیرند می‌توان با ارائه خدمات بهتری از سوی این مراکز قرآنی برای فرزندان مواجه شد. موسسات قرآنی از ظرفیت خوبی برخوردارند.
وی ادامه داد: باید همه مناطق متقاضی احداث موسسه باشند و در نقاط مختلف شهرک‌ها و حاشیه‌های شهر این مهم بسیار نیاز است. در مرکز شهر استقبالی برای کلاس‌های قرآن نیست زیرا آنقدر کلاس‌های متفرقه برای بچه‌ها وجود دارد که وقتی برای حضور در کلاس‌های قرآنی ندارند.
مدیر موسسه قرآنی سفینة‌النجاة اراک گفت: تعداد موسسات در حاشیه شهر اندک است. بایستی افراد با مساعدت خیرین مکان مناسبی(به صورت وقفی) پیدا کنند. می‌توان این فضا را در اختیار افراد قاری و قرآنی این حوزه قرار داد تا کار قرآنی انجام شود.

مشارکت با موسسات دیگر
محمدی افزود: این موسسه توانسته در طول چند سال فعالیت خود تجربیات بدست آمده را در اختیار افراد مبتدی این حوزه قرار دهد و به نوعی در امر آموزش با آن‌ها مشارکت داشته است. وی با اشاره به موضوع گواهینامه‌ها اظهار کرد: صدور گواهینامه در فرد ایجاد انگیزه و علاقه می‌کند و اعطای گواهینامه به منظور اطلاع فرد از سطح قرآنی خود است و ارزش دیگری ندارد. با توجه به سازوکار موسسات قرآنی باید از افرادی که گواهینامه دارند به عنوان مربی استفاده شود.

مسیر تاسیس یک موسسه
مدیر موسسه سفینة‌النجاة اراک در ارتباط با چگونگی تاسیس یک موسسه بیان کرد: در سال‌های گذشته صدور مجوز فعالیت موسسات از سازمان تبلیغات یا ارشاد انجام می‌‌گرفت، در حال حاضر با توجه به تشکیل اتحادیه مدغم افراد باید در ابتدا در سایت ثبت‌نام کنند و پس از مطالعه الزامات مندرج، از فضای مناسب برای تاسیس موسسه برخوردار باشند و سایر مراحل را طی کنند.
محمدی گفت: در این بین افرادی هستند که دغدغه کار قرآنی دارند و به امر آموزش علاقه‌مند هستند و باید از موسسات استفاده کنند یا اینکه در هر محلی شناسایی شوند و ذکر این نکته ضروری است که حتما احتیاج نیست دنبال موسسه بود بلکه می‌توان از همین جلسات خانگی، جلسات مسجد با تعداد کم قرآن‌آموز شروع کرد و این را آغازی برای هدف برشمرد.
انتهای پیام

captcha