طرح مقاوم‌سازی اجتماعی وارد مرحله دوم می‌شود
کد خبر: 3731223
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

طرح مقاوم‌سازی اجتماعی وارد مرحله دوم می‌شود

گروه اجمتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی را از جمله اولویت‌های نخست برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: طرح مقاوم‌سازی اجتماعی وارد مرحله دوم می‌شود.

طرح مقاوم‌سازی اجتماعی وارد مرحله دوم می شود
حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: طرح مقاوم‌سازی اجتماعی در زنجان در مناطق ویژه اجتماعی از سال ۹۶ آغاز شده و در حال برنامه‌ریزی برای عملیات فرهنگی در دوره دوم هستیم.
 
وی اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، نقاط بحرانی شهری و خشونت را از جمله موضوعات اولویت دار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: اقدامات ویژه‌ای در پایگاه‌های هفتگانه مناطق ویژه اجتماعی اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اجرای ۹۰۰ فعالیت در مناطق ویژه اجتماعی پیش‌بینی شده بود بیان کرد: این در حالی است که در دوره اول طرح در مناطق هفتگانه ۱۱۴۶ فعالیت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۰ فعالیت در مورد تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق بود تصریح کرد: مهارت حل مسئله، طلاق عاطفی، نقش پدر و مادر در خانواده و مدیریت خشم در این برنامه‌ها آموزش داده می‌شود.
 
صفی‌یاری برنامه‌های اجرا شده در سال ۹۶ در حوزه مفاسد اخلاقی را ۲۲۹ مورد عنوان کرد و افزود: دوست‌یابی، رابطه دختر و پسر، شبکه‌های اجتماعی، تفریحات سالم و حجاب و عفاف از موضوعات مطرح شده در این بخش بود.
 
وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در راستای این تفاهم‌نامه‌ها ۹۶ کارگاه پیشگیری و مقابله با اعتیاد برگزار شده که ۷۵۹۹ نفر در این طرح ویژه شرکت داشتند.
 
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی سبک زندگی یادآور شد: گام نخست برای تربیت مدرس سبک زندگی اسلامی برداشته شده و در حال برنامه‌ریزی برای دوره‌های تکمیلی هستیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان آموزش‌های تخصصی اقشار تاثیرگذار را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: ۴۹۶۸ نفر تحت آموزش‌های مستقیم قرار گرفتند.
 
انتهای پیام
captcha