داستان نوجوان شجاع در رادیو معارف
کد خبر: 3731228
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

داستان نوجوان شجاع در رادیو معارف

کانون خبرنگاران نبأ ــ رادیو معارف با پخش داستان «نوجوان شجاع» مبارزات شهید اسماعیل دقایقی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را بیان می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، برنامه «داستان هفته» در تاریخ ۲۹ تیرماه با بیان داستان «نوجوان شجاع» روایتگر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مبارزات شهید اسماعیلی دقایقی خواهد شد.
شهید اسماعیلی دقایقی در سال ‌۱۳۵۷ ازدواج کرد و در اولین صحبت با همسرش، از اینکه وی فقط به خود و خانواده‌اش تعلق ندارد گفت‌وگو کرد. با اوج‌گیری نهضت خروشان و توفنده مردم مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) همچنان به مبارزه ادامه داد و در اعتصابات کارگران شرکت نفت نقش مؤثر و ارزنده‌ای را عهده‌دار بود و در به هلاکت رساندن دو تن از افسران شهربانی بهبهان به طور غیرمستقیم شرکت داشت.
خانه اسماعیل دقایقی همواره یکی از پایگاه‌های فعال مبارزه با رژیم به‌‌شمار می‌آمد و بسیاری از بیانیه‌ها و اعلامیه‌های ضد رژیم در این مکان تهیه و تکثیر می‌شد.
شهید دقایقی قبل از ‌۲۲ بهمن به اتفاق یکی دیگر از دوستانش طبق برنامه‌ای که داشتند به تهران آمد و با حضور در مبارزات مردمی، در فتح پادگان‌ها نقش مؤثری ایفا کرد. پس از آن نیز با تلاش و جدیت تمام، در جلوگیری از غارت‌گری گروهک‌ها و به هدر رفتن اسلحه‌ها نقش بسزایی داشت.
برنامه «داستان هفته» به همت گروه معارف،‌ فرهنگ و جامعه است که تهیه و سردبیری این برنامه را حسن توکلی‌زاده و اجرای آن را علی فرحناک برعهده دارد.
این برنامه روزهای جمعه، ساعت ۱۲:۲۰ از رادیو معارف به روی آنتن می‌رود.
فاطمه مرادی
انتهای پیام

captcha