آئین معنوی خطبه‌خوانی اصحاب رسانه برگزار شد
کد خبر: 3731235
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
به مناسبت دهه کرامت؛

آئین معنوی خطبه‌خوانی اصحاب رسانه برگزار شد

گروه اجتماعی ــ صبح امروز به مناسبت دهه کرامت آئین معنوی خطبه‌خوانی ویژه اصحاب رسانه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 آئین معنوی خطبه‌خوانی اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش ایکنا از قم؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی صبح امروز 27 تیر در این آئین معنوی که در صحن امام هادی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه در میان امامزادگان تنها سه امام زاده هستند که زیارتنامه آن ها از طرف معصوم(ع) نقل شده است، گفت: حضرت علی اکبر(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت معصومه(س) که زیارتنامه ایشان از امام رضا(ع) است.
این کارشناس مذهبی با اشاره به شان حضرت معصومه(س) ادامه داد: نام حضرت، فاطمه بوده است و فقط امام رضا(ع) ایشان را معصومه نامیده اند و از آنجا که امام دارای مقام عصمت است و کم و زیاد نمی گوید پس استفاده از نام معصومه معنای بلندی دارد.
وی با بیان اینکه هرکه حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کند، 14معصوم را زیارت کرده است، افزود: حضرت معصومه(س) شانی از نبویه، علویه، فاطمیه، حسنیه تا مهدویه دارد.
اسماعیلی با بیان اینکه حرم حضرت معصومه(س) دارالشفاء است، گفت: حضرت معصومه(س) در یک فراز با حضرت زهرا(س) مشترک است و آن عبارت «فداها ابوها» است؛ اگر پیامبر خطاب به دخترش فرمود «فداها ابوها»، روزی هم موسی بن جعفر(ع) به حضرت معصومه(س) این عبارت را فرمودند.
این کارشناس دینی بیان کرد: امام رضا(ع) نیز با حضرت زهرا(س) در عبارت «بضعه منی» مشترک است؛ پیامبر که فرمودند «فاطمه بضعه منی»، روزی نیز فرمودند «پاره تن من در طوس دفن است».
بنابر این گزارش در ادامه مراسم مداحی، خطبه خوانی و زیارت حضرت معصومه(س) انجام شد.

انتهای پیام

captcha