نهج‌البلاغه؛ نقشه راه مربیان دستگاه تعلیم و تربیت
کد خبر: 3731271
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

نهج‌البلاغه؛ نقشه راه مربیان دستگاه تعلیم و تربیت

گروه فرهنگی - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نهج‌البلاغه را نقشه راه برای مربیان دستگاه تعلیم و تربیت، فرصت استثنایی برای روحانیون و امکان بی‌نظیری برای جوانان مومن، رشید و انقلابی یک عطیه و هدیه الهی بی‌نظیری دانست.

 نهج‌البلاغه، نقشه راه مربیان دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور شب گذشته، 26 تیرماه در چهارمین نشست از نشست‌های عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی که در مهدیه مصلای امام خمینی شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: نقشه راه به طور کامل، جامع و واضح در کتاب نهج‌البلاغه مطرح شده است، به گونه‌ای که دستورالعمل جامع و خوشبختی انسان‌ها این کتاب ارزشمند است.
وی افزود: بسیار مانده تا انسان قدردان نهج‌البلاغه، نهج‌الحکمه،‌ نهج‌العشق، نهج القیام و نهج‌العرفان باشد، متاسفانه امروزه این کتاب در میان انسان‌ها مهجور مانده است.
وی بیان کرد: حقیقتا برای دستگاه تعلیم و تربیت ما بهره‌مندی از این نقشه راه برای مربیان و روحانیون یک فرصت استثنایی و امکان بی‌نظیری برای جوانان مومن، رشید و انقلابی یک عطیه و هدیه الهی بی‌نظیری است.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه راه را این حضرت برای افراد فراهم کرده است، تصریح کرد: افراد می‌توانند راه سعادت خود را با نهج‌البلاغه پیدا کنند، بنابراین نباید نهج‌البلاغه را دست کم گرفت.
وی ادامه داد: مطالب این کتاب دسته‌بندی و پردازش شده است و هر بخش جمع‌بندی‌های خاص خود را دارد گنج بسیار عظیم و استحصال نشده، کمتر شناخته شده و در بسیاری از موارد ناشناخته است.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد: لازم است طلاب و جوانان طلبه با این کتاب انس بگیرند و حفظ این متن نورانی را برای خود فراهم کنند.
وی اضافه کرد: انسان‌ها از این نقشه راه بی‌بهره و غافل مانده‌اند، زیرا خوشبختی سعادت از مصادیق امام علی (ع) است که در آینده نه چندان دور همانند نامه حضرت به مالک اشتر که به عنوان منشور بین‌المللی شناخته و ثبت شد، قطعا در حوزه سیاسی و مدیریتی نامه ۳۱ این کتاب به عنوان منشور تربیتی در خواهد آمد، به طوری که در میان نخبگان و اهل فکر مطرح خواهد شد.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: کمترین کتاب‌دست تربیت الهی و علوی برای مربیان عالیقدر جامعه نامه ۳۱ نهج‌البلاغه است که می‌تواند تربیت نسل جوان ما را با وقت‌گذاری و اغتنام فرصت پیش برد.
وی در ادامه بیان کرد: تربیت علوی همان تربیت انقلابی، عمیق، ژرف، پایدار و جاودانی است که ریشه آن در این روزهای فانی گذاشته می‌شود و میوه آن در سرای جاودانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: شرط رسیدن به تقوا مراجعه به قلب است و تربیت علوی با تربیت قلب محقق می‌شود زیرا قلب، مرکز فرماندهی کل قوای انسان است.
وی ادامه داد: عرش شخصیت انسان، قلب انسان بوده و قلب به منزله امام است.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تاکید کرد: تربیت علوی مبتنی بر تقوای دل است و تقوای قلب در حقیقت تقوای تمام شخصیت انسان است، باید سرچشمه اصلی را درست کرد اگر اصلاح شود تمام کرانه‌های شخصیت نیز اصلاح خواهد شد.
وی بیدار کردن قلب با موعظه، مدیریت کردن تمایلات مهار نشده قلب با زهد و تقویت کردن قلب با یقین را از راه‌های آراستگی قلب انسان به تقوا برشمرد.

 

captcha