دهه کرامت زمینه‌ساز ترویج نشاط اسلامی در جامعه است
کد خبر: 3731337
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

دهه کرامت زمینه‌ساز ترویج نشاط اسلامی در جامعه است

گروه فرهنگی- رئیس اداره اوقاف شهرستان ساوجبلاغ دهه کرامت را زمینه‌ساز ترویج نشاط اسلامی در جامعه دانست و گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید به بهترین نحو ممکن اجرا شوند.

دهه کرامت زمینه‌ساز ترویج نشاط اسلامی در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمين محسن سراغی در گفت و گو با ایکنا از البرز اظهار كرد: دهه اول ذی القعده، به یمن دو مولود خجسته، به نام دهه کرامت متبرک شده است، دهه‌ای سراسر نور و شادی که خیل عظیم شیعیان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جای جای ایران اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان با حضور پرشور در آیین‌های باشکوه آن را گرامی می‌دارند.
وی افزود: از ۲۴ تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.
این مسئول تصريح كرد: در دهه کرامت ويژه برنامه‌های دینی، علمی و فرهنگی برای بقاع متبركه و امامزادگان اجرا می‌شود.
سراغی بیان کرد: برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و هماهنگی برنامه‌های بقاع متبركه در دهه کرامت توسط كميته هماهنگی دهه کرامت صورت می‌گیرد.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان ساوجبلاغ گفت: در کنار تمام اقدامات کوچک و بزرگ که در این دهه در سراسر شهرستان كرج شاهد آن هستیم، مهم‌ترین دستاورد این كميته فرهنگ سازی و ایجاد عزمی همگانی برای پاسداشت تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع)سالروز ولادت حضرت معصومه( س) و تکریم امامزادگان است.
وی اضافه کرد: همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان احمد، محمود و فاطمه(ع) در بخش چندار روستای اغشت شهرستان ساوجبلاغ، ۲۸ تیرماه ساعت ۱۷ با سخنرانی حجت الاسلام «میلانی نژاد» و با نوای مداح کشوری استاد «طاهری» و اجرای گروه تواشیح «نسیم قدر» برگزار خواهد شد.
انتهای پیام./

captcha