برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی «زیر سایه خورشید» در آذربایجان غربی
کد خبر: 3731346
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی «زیر سایه خورشید» در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی - رئیس ستاد اجرایی جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی از برگزاری این جشنواره برای دهمین سال متوالی در استان خبر داد و گفت: کاروان خادمین حرم مطهر رضوی فردا ۲۸ تیر ماه وارد استان خواهند شد.

برگزاری دهمین جشنواره بین المللی زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حمید معصوم زاده رئیس ستاد اجرایی جشنواره زیر سایه خورشید صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این جشنواره برای یازدهمین سال در کشور برگزار می گردد، اظهار کرد: امسال استان میزبان دهمین دوره جشنواره بین المللی زیر سایه خورشید از ۲۸ تیرماه تا 3 مرداد مصادف با میلاد امام رضا (ع) خواهد بود.

وی افزود: این جشنواره در ۱۰ شهرستان، ۲شهر و ۴روستای استان برگزار خواهد شد و با توجه به استقبال گسترده امکان افزایش تعداد روستاها نیز امکان پذیر است.

معصوم زاده تصریح کرد: اختتامیه جشنواره زیر سایه خورشید نیز ۳مرداد ماه مصادف با میلاد امام رضا (ع) ساعت ۲۱ شب در سالن آمفی تئاتر ائللر باغی ارومیه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۳۰ عنوان برنامه در طول جشنواره زیرسایه خورشید در استان اجرا شد که پیش بینی می شود امسالنیز ۱۵۰ عنوان برنامه در استان اجرا گردد.

رئیس ستاد اجرایی جشنواره زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناساندن کرامات امام رضا (ع)، نشر ارزش های دینی و سیره رضوی و ساری و جاری ساختن شیوه زندگانی امام رضا (ع) در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه همه از اهل تشیع و تسنن ارادت قلبی خاصی نسبت به امام رضا (ع) دارند، ادامه داد: عشق و ارادت به امام هشتم وصف ناپذیر بوده و در طول سالهای برگزاری این جشنواره و ورود پرچم متبرک بارگاه امام رضا (ع) به استان شاهد وقوع معجزات بسیاری بوده ایم.

معصوم زاده بیان کرد: ۹خادم و مبلغ بارگاه امام رضا (ع) در دو گروه جداگانه که به شمال و جنوب استان اعزام می شوند به همراه پرچم متبرک بارگاه در بیمارستانها، مزار شهدا، سرای سالمندان و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست حضور خواهند داشت.

وی افزود: شهرستانهای سلماس، خوی، چالدران، نقده، اشنویه، مهاباد،میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و ارومیه و همچنین شهرهای نوشین شهر و قوشچی در طول جشنواره میزبان خادمین حرم مطهر رضوی خواهند بود.

رئیس ستاد اجرایی جشنواره زیر سایه خورشید برگزاری این جشنواره را فرصتی برای زیارت از بعید برای افرادی که امکان زیارت حرم مطهر رضوی را به هر نحوی ندارند عنوان کرد.

معصوم زاده یادآور شد: این جشنواره به صورت بین المللی در قاره های آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا نیز برگزار می گردد. 

انتهای پیام

captcha