آخر هفته سیما بوی دهه کرامت به خود می‌گیرد
کد خبر: 3731350
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

آخر هفته سیما بوی دهه کرامت به خود می‌گیرد

گروه هنر ــ در پایان هفته جاری برخی از آثار نمایشی سیما با نمایش فیلم‌هایی با محوریت موضوعات دینی و اسلامی با دهه کرامت همراهی می‌کنند.

به گزارش ایکنا فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «ماه جبین»، «گردنه»، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند»، «زمان رو راستی»، «دعوت»، «خاتم شیراز»، «دست‌های خالی» و... پنج‌شنبه و جمعه 28 و 29 تیرماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

 شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «ماه جبین» به کارگردانی روح‌الله حجازی، جمعه 29 تیرماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.در خلاصه داستان فیلم آمده است: ارمیا که اعتقادی به امام‌زاده سیدآقا ندارد، دو نوزاد خود را در بدو تولد از دست می‌دهد، اما فرزند سوم او یحیی که به دنیا می‌آید و بیمار می‌شود، همسر ارمیا، ساره به اصرار از او می‌خواهد برای شفای فرزند خود راهی امام‌زاده شود. ارمیا با اکراه می‌رود ولی در راه با مسائلی روبرو می‌شود که در پایان به امام‌زاده اعتقاد پیدا می‌کند. در این فیلم تلویزیونی، فرهاد اصلانی، آتنه فقیه نصیر و الهام حمیدی هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «گردنه» به کارگردانی سعيد پورشعباني، پنج‌شنبه 28 تیرماه ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. داستان فیلم در مورد دانش‌آموزي به نام علي است. او چند وقتی است که هول و هراس داشته و دچار افت تحصیلی نیز شده است. پدر علی راننده ماشین سنگین است و برادرش هم به‌دلیل اینکه درس نخوانده است در کارواش کار می‌کند. پدر و مادر علی نمی‌خواهند پسر کوچکشان به سرنوشت برادر بزرگتر دچار شود و از او می‌خواهند درس بخواند ولی همه معلمان از افت تحصیلی او نگران هستند....  در این فیلم، علی اوسیوند، کیومرث ملک‌مطیعی و جواد انصافی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» به کارگردانی ابوالحسن داوودي، پنج‌شنبه 28 تیرماه ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: دلشاد دست‌فروش دوره‌گردي است كه به‌خاطر مشكلات مالي و عدم پرداخت اجاره منزلش ناچار مي‌شود راه‌هاي جديدي را براي به‌دست آوردن پول بيازمايد، اما همه راه‌ها به روي او بسته مي‌ماند. تنها، راهي غيرمعمول او را وسوسه مي‌كند. سرانجام او در برابر بزرگترين و غيرمعمول‌ترين واقعه زندگي‌اش قرار مي‌گيرد. واقعه‌اي مرگ‌بار كه ظاهرا تنها عشق توان مقابله با آن را دارد. در این فیلم علي‌رضا خمسه، آتنه فقيه‌نصيري و حميده خيرآبادي نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «اینجا چراغی روشن است» به کارگردانی سید‌رضا میرکریمی، پنج‌شنبه 28 تیرماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم با نقش‌آفرینی حبیب رضایی، سعید پور صمیمی و مریم بوبانی خواهید دید: قدرت، جوان عقب‌مانده و ساده‌دلي است كه همراه با متولي امام‌زاده اي واقع در يك روستا زندگي مي‌كند. متولي از اين كه مردم روستا نسبت به امام‌زاده بي‌اعتنا هستند، ناراحت است و آن را به كم‌ايماني مردم نسبت مي‌دهد، اما مردم معتقدند امام‌زاده تا حال نيازها و نذورات آنها را برآورده نكرده است. متولي موقتاً به شهر مي‌رود و با توجه به اين‌كه هيچ كس حاضر نشده در اين مدت رسيدگي به امور امام‌زاده را بپذيرد، قدرت را به جاي خود مي‌گذارد. قدرت كه مي‌تواند ارواح مردگان قبرستان كنار امام‌زاده را درك كند، متوجه مشكلات زندگي آدم‌هاي روستا مي‌شود...!

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «دعوت» به کارگردانی سید مجتبی اسدپور، پنج‌شنبه 28 تیرماه ساعت13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در این فیلم با هنرمندی سیما مطلبی، اردلان شجاع‌کاوه و صدیقه کیان‌فر خواهید دید: مرضیه همسر رحمان صالحی دچار فراموشی شده، او با همسرش از شهر بم برای زیارت به قم آمده و در بدو ورود و پیش از اسکان، گم می‌شود. مرضیه سوار بر ماشینی کرایه‌ای می‌شود که راننده‌اش مسعود است و کیفش را در ماشین او جا می‌گذارد؛ کیفی که حاوی کارت بانک آنها و مقداری پول نقد است....

فیلم تلویزیونی «خاتم شیراز» به کارگردانی ایمان افشاریان، جمعه 29 تیرماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: حاج محمود که استاد خاتم‌کاری است برای حرمیین عسکریین عراق صندوق خاتم کاری بسازد، اما بیماری قلبی او را روانه بیمارستان می‌کند. بهروز پسرش به او قول می‌دهد کار صندوق را به پایان برساند؛ اما دایی او که دختری به‌نام پری دارد و قرار ازدواج او با بهروز گذاشته شده است دچار ورشکستگی مالی شده و قصد دارد کار خاتم‌کاری را ازدست بهروز و پدرش در بیاورد.... در این فیلم تلویزیونی زهرا سعیدی، مهدی فقیه، سلمان فرخنده و سوده شرحی بازی کرده‌اند.

شبکه کودک

انیمیشن تلویزیونی «آقای مهربان» به کارگردانی سیدعلی‌رضا گلپایگانی و بهنام دلداده، جمعه 29 تیرماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: حیوانات بیشه متفق‌القول‌اند که آدم‌ها موجودات بسیار خطرناکی هستند و باید تا جایی که می‌شود از آنها دوری کرد و هر حیوانی با آدم‌ها زندگی کند خصوصیات بد انسان‌ها را به خود خواهد گرفت. با زخمی شدن کبوتر و افتادن او به دست انسان‌ها، سایر حیوانات او را تنها می‌گذارند و دیگر حاضر به صحبت با او نیستند، ولی او اعتقاد دارد همه‌ی انسان‌ها مثل هم نیستند و در میان آن‌ها انسان‌های مهربانی هم وجود دارند....

شبکه افق

فیلم سینمایی «خلبان» به کارگردانی جمال شورجه، جمعه 29 تیرماه ساعت18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: بغداد با دعوت از خبرنگاران خارجی و مشهورترین آنها بلومی به عنوان خبرنگار مستقل خارجی و همچنین با استخدام یکی از مسؤولان خبری غربی با نام داوید در روزهای پیش از برگزاری کنفرانس سران کشورهای غیر متعهد تبلیغات گسترده‌ای را به منظور امن نشان دادن محل برگزاری کنفرانس در بغداد به راه می‌اندازد....

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «هامون»، «تنها در جنگل» و «مزاحم» پنج‌شنبه 28 تیرماه ساعت 11، 17 و 21 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌ سینمایی «دست‌های خالی» نیز جمعه 29 تیرماه ساعت  21  از شبکه نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام

captcha