برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی آیات در دو موضوع / ابهام در اجرای برنامه‌ها / پرهیز از تعریف برنامه جدید
کد خبر: 3731358
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
امیرنیا بیان کرد:

برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی آیات در دو موضوع / ابهام در اجرای برنامه‌ها / پرهیز از تعریف برنامه جدید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه از نظر معاونت اجرای برنامه‌های قرآنی سالانه قطعی است، اما ممکن است اجراکنندگان در زمان برگزاری به دلایلی بودجه‌ای آن را اجرا نکنند، گفت: اجرای برنامه‌ها تا نزدیک شدن به روزهای پایانی برگزاری آن مشخص نیست.

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با بیان اینکه این مرکز برنامه‌های از پیش تعیین شده در طول سال همچون جشنواره آیات، هفته‌های قرآن و عترت و ... است را در دستور کار دارد، گفت: با وجود اینکه این برنامه‌ها از قبل طراحی شده و جزء برنامه‌های سالانه معاونت است، اما با توجه به وضعیت بودجه‌ای که وجود دارد، قطعیتی در برگزاری آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از نظر معاونت اجرای برنامه‌های قرآنی سالانه قطعی است، گفت: این تنها نظر ماست، چرا که ممکن است در زمان مقرر اجراکنندگان از بودجه‌های لازم برای برگزاری برنامه‌ها بهره‌مند نباشد و لذا اینکه اجرای برنامه‌ها به صورت قطعی از جانب معاونت اعلام شود، ممکن است تعهداتی را ایجاد کند.

امیرنیا با بیان اینکه در فصل تابستان اختتامیه سه موضوع از موضوعات جشنواره قرآنی آیات را در برنامه داریم، بیان کرد: اختتامیه جشنواره تصویرسازی، تئاتر و نقاشی خط، تا پایان فصل تابستان برگزار می‌شود و از بین آن‌ها اختتامیه دو جشنواره به طور قطع در دهه اول مردادماه خواهد بود.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برگزاری هفته‌های قرآن و عترت اشاره و اظهار کرد: با اینکه بر اساس برنامه سالانه باید شاهد برگزاری چندین هفته قرآن و عترت در سراسر کشور باشیم، اما با توجه به وضعیت بودجه و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد، آینده برگزاری این هفته‌ها و جزئیاتی همچون مکان و زمان برگزاری آن‌ها مشخص نیست و نمی‌توان اظهار نظر دقیقی در مورد آن داشت.
وی گفت: علاوه بر این دو فعالیت عمده، فعالیت‌هایی همچون خرید قرآن و اهدای آن به استان‌ها و نیز خرید و تولید محصولات قرآنی را در برنامه داریم، اما جزئیات آن‌ها مشخص نیست.

امیرنیا در پایان و در پاسخ به این سوال که برای سال ۹۷ برنامه یا فعالیت جدیدی برای اجرا تعریف شده است یا خیر، گفت: ما امسال تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های سالانه که وظیفه اجرای آن‌ها را بر عهده داریم به سرانجام برسانیم و لذا با توجه به وضعیتی که وجود دارد، برنامه و فعالیت جدیدی که در سال‌های گذشته انجام نداده باشیم و امسال قصد انجام آن را داشته باشیم، در برنامه نداریم.

انتهای پیام

captcha