استادی که همه کارهایش را به نام امام حسین(ع) گره زد
کد خبر: 3731366
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
در کتاب «حاج آقا مجتبی» می‌خوانید؛

استادی که همه کارهایش را به نام امام حسین(ع) گره زد

گروه ادب ــ در کتاب «حاج‌آقا مجتبی» که درباره زندگی‌ استاد اخلاق تهران به رشته تحریر درآمده است، از این موضوع سخن به میان آمده که ایشان همه کارهای خود را با نام امام حسین (ع) گره زده بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «حاج آقا مجتبی» اثری از موسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح‌الهدی است که مروری بر زندگی زنده‌یاد آیت‌الله مجتبی تهرانی،‌ عالم،‌ فقیه و مرجع تقلید دارد،‌ به چاپ نهم رسید.

در مقدمه این اثر که از سوی شورای سردبیری منتشر شده است،‌ می‌خوانیم: «استقبال گسترده از این مجموعه، نیاز و خواست عمومی نسبت به چنین آثاری را بیشتر نشان داد و بر همین اساس موسسه کوشید تا همزمان با برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی عناوین فرعی و تفصیلی برای نشر در سالگرد ارتحال ایشان،‌ کتاب را با تجدید نظر و اعمال برخی ملاحظات و اضافه کردن چند خاطره منتشر کند. حذف و اضافه‌ها در این نسخه بر اساس اطلاعات دقیق‌تری که به شورای سردبیری رسید صورت گرفت و نسخه کامل‌تری در ویرایش جدید فراهم شد.»

در مقدمه این اثر،‌ سخنان آیت‌الله مجتبی تهرانی درباره امام حسین (ع) به چاپ رسیده و به نقل از ایشان عنوان شده که ایشان وقتی از نجف به ایران بازگشت،‌ همه کارهای خود را با نام سیدالشهدا (ع) گره زده است.

این اثر با موضوع زندگی‌نامه و تبارشناسی به چاپ رسیده است. در فهرست مطالب این کتاب می‌توان عناوین زیر را مشاهده کرد؛ مروری بر زندگی‌نامه استاد،‌ یادداشت آیت‌الله استادی درباره خاندان تهرانی،‌ گزیده‌ای از پیام‌ها و فرمایشات مراجع و علما،‌ گوشه‌هایی از زندگی استاد در آئینه خاطرات،‌ متن پیام تصویری آیت‌الله العظمی جوادی آملی و معرفی اجمالی دفتر حفظ و نشر آثار ایشان.

این اثر به بهای 13 هزار تومان، در 1500 نسخه و 326 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha