هشت بانوی فعال فرهنگی تقدیر شدند
کد خبر: 3731373
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲

هشت بانوی فعال فرهنگی تقدیر شدند

گروه اجتماعی- سروری مجد گفت: در همایش جایزه جهانی گوهرشاد از هشت بانوی فعال فرهنگی ایرانی و خارجی تقدیر شد.

//

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی سروری مجد، دبیر سومین جایزه جهانی گوهرشاد که 27 تیرماه در آیین اختتامییه سومین جایزه جهانی گوهرشاد در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: این جایزه برای تأکید بر فرهنگ مطالبه‌گری از غرب در موضوع زنان هر ساله به 8 نفر از بانوانی که در زمینه رشد فرهنگ زنان تلاش کرده‌اند؛ ذیل نام یکی از بانوانی که خدمات زیادی را در خصوص امام رضا(ع) انجام داده‌اند؛ تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از خدمات این بانوی بزرگوار احداث مسجد گوهرشاد است که پس از 600 سال همواره مرکزی برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بوده است و در آن وقایع بزرگی از جمله قیام مسجد گوهرشاد روی داده است.

دبیر سومین جایزه جهانی گوهرشاد ابراز کرد: بنا داریم که سایر همایش‌های علمی را نیز در خصوص سایر بانوان تاثیرگذار جهان اسلام، برگزار کنیم.
سروری مجد عنوان کرد: در این دوره از جشنواره از 4 بانوی فعال فرهنگی ایرانی و 4 بانوی فعال فرهنگی خارجی تجلیل به عمل خواهیم آورد که در زمینه محورهای جایزه‌ فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

گفتنی است، در بخش پایانی این نشست از ام فروه نقوی از کشور انگلستان و شهر لندن، خیرن بانو آلیبه‌ای (ماماکیکه) از تانزانیا، دارا کات تی‌آ از تایلند، جمّى أحمد كاروفي از نیجریه در بخش بین‌الملل توسط تولیت آستان قدس رضوی و مسئولین جشنواره تجلیل به عمل آمد.
همچنین در بخش داخلی نیز از بانوان خیر و کارآفرین افسانه سعید تهرانی از تهران، نجمه کربلایی نوروز فعال در کشورهای ایران و آلمان و مالزی، کبری سیل سه پور از تهران، لیلا لندی اصفهانی از اصفهان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha