برنامه‌های دهه کرامت صداوسیما و شبکه‌های برون مرزی مرکز خراسان رضوی
کد خبر: 3731386
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

برنامه‌های دهه کرامت صداوسیما و شبکه‌های برون مرزی مرکز خراسان رضوی

گروه فرهنگی- صداوسیمای خراسان رضوی برنامه‌های متنوعی را با محوریت سیره اجتماعی و سیاسی امام رضا(ع)، پاسخگویی به مسائل دینی، شعر رضوی، دل‌نوشته و ... را در روزهای دهه کرامت پخش می‌کند.

برنامه‌های دهه کرامت صداوسیما و شبکه‌های برون مرزی مرکز خراسان رضوی
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، صداوسیمای خراسان رضوی در دهه کرامت بیش از 20 برنامه را در بخش صدا، سیما و برون مرزی روی آنتن می‌برد.
برنامه‌های صدای خراسان رضوی
نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به پخش ویژه برنامه «زیر سایه خورشید»، «شبا هنگام»، با موضوع سبک زندگی امام هشتم ( ع) و بیان سیره رضوی و «سرای زندگی» با موضوع امام رضا(ع) در رادیو خراسان رضوی، گفت: گزارش مردمی از حرم، بحث کارشناسی، سبک و سیره رضوی، زمزمه‌های عاشقانه، مهربان‌ترین میزبان، داستانک، سرود، تواشیح و مولودی خوانی از آیتم‌های برنامه زیر سایه خورشید است که در 11 قسمت 30 دقیقه‌ای از رادیو خراسان رضوی پخش می شود.
وی افزود: علاوه بر این برنامه‌ها، برنامه‌ای 15 دقیقه‌ای با عنوان «امام رئوف» که در رادیو تاجیک تولید شده، در شب سالروز میلاد با سعادت امام همام(ع)، روز میلاد و شب همان روز در مجموع به مدت 45 دقیقه پخش می‌شود.این ویژه برنامه، به ابعاد مهمی از زندگی اجتماعی و سیاسی امام رضا (ع) و نقش برجسته ایشان در احیا و ترویج اسلام ناب محمدی (ع) در شرق سرزمین‌های اسلامی همچون ایران، افغانستان و آسیای مرکزی می‌پردازد.
نصرپور ابراز کرد: رادیو تاجیکی صدای خراسان رضوی همچنین برنامه‌ای با عنوان «غریب خراسان» را با هدف بیان سیره و زندگی هدایت‌بخش امام رضا(ع)،هر هفته به مدت 10 دقیقه تولید و پخش می‌کند. تکرار این برنامه نیز روز بعد پخش خواهد شد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های رادیو دری خراسان رضوی، ادامه داد: برنامه های «کافه صبح»، «در خانه»، «روی موج جوانی» و «ترنم باران» نیز با رویکرد ایام ولادت امام رضا (ع) از این شبکه پخش می‌شود.
برنامه‌های سیمای خراسان رضوی
نصرپور در خصوص برنامه‌های سیمای خراسان رضوی در دهه کرامت، توضیح داد: ویژه برنامه‌های «تا آسمان»، «خورشید مهربانی»، «نورالهدی» و برنامه «میزبان» به مناسبت دهه کرامت در سیمای خراسان رضوی در دست تولید و پخش قرار دارد.
وی عنوان کرد: «تا آسمان» با موضوع سبک زندگی رضوی، احکام و پاسخگویی به مسائل موردنیاز، تربیت اسلامی از نگاه ائمه و امام رضا(ع)، مباحث اعتقادی، تحلیل و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه و پاسخگویی به سؤالات مخاطبان به صورت زنده پخش می‌شود.
مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی ابراز کرد: برنامه زنده «خورشید مهربانی» نیزبا محوریت حضور و سخنرانی کارشناسان مذهبی هر شب قبل از افق مغرب تا بعد از اذان مغرب از حرم مطهر(صحن جامع رضوی) پخش می‌شود.ارتباط با شبکه‌های سراسری و استانی به صورت زنده از حرم امام رضا(ع) وپوشش جشن‌های حرم رضوی نیز یکی دیگر از برنامه‌هاست که با عنوان «نورالهدی» روی آنتن می‌رود.
براساس توضیحات نصرپور، برنامه ترکیبی میزبان نیز با آیتم‌های دل نوشته، شعر رضوی، کارشناس، مستند رضوی و موسیقی مرتبط با امام رضا(ع) به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سیمای خراسان رضوی در دهه کرامت پخش می‌شود.
پخش زنده قرآن و نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله حسین نوری همدانی، مرجع تقلید نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در روزهای دهه کرامت از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی در حال پخش است.

گفتنی است، تولید و پخش گزارش‌های مختلف از جمله پیوند مردم با امام، امامی که غریب نیست، ضامن آهو، مسیر خورشید، زائر مدافع حرم و 15 عنوان گزارش دیگر در روزهای دهه کرامت از واحد مرکزی خبر، از سایر برنامه‌های مرکز خراسان رضوی است.
انتهای پیام

 

captcha