دیدار با خانواده شهید «قاسم خاوه‌ای» در برنامه ستارگان پرفروغ
کد خبر: 3731390
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

دیدار با خانواده شهید «قاسم خاوه‌ای» در برنامه ستارگان پرفروغ

کانون خبرنگاران نبأ ــ برنامه «ستارگان پرفروغ» در راستای قدردانی از مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس منطقه 9، در دیدار با خانواده شهید «قاسم خاوه‌ای» از سوی فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، پنجاه و ششمین برنامه «ستارگان پرفروغ» در دیدار با خانواده شهید «قاسم خاوه‌ای» در راستای قدردانی از مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس منطقه 9، سه‌شنبه، 26 تیرماه در بیت شهید قاسم خاوه‌ای از سوی فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار شد.

در این دیدار صمییم پدر و مادر این شهید بزرگوار بیان کردند که قاسم فرزند دوم این خانواده، مدت‌ها و بارها آرزوی حضور در جبهه‌ها را داشت، اما به علت سن و سال کم این شهید مقدور نمی‌شد تا اینکه پس از فعالیت‌های مذهبی با دیگر همسنگرهای خودش در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) محله استادمعین، به‌عنوان کمک پزشکیار و نیروی امدادی به جبهه می‌رود و در 17 سالگی به‌عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل با دشمن بعثی حضور پیدا می‌کند.

شهید «قاسم خاوه‌ای» در تاریخ 13 فررودین 1366 به منطقه عملیاتی شلمچه اعزام می‌شود؛ در این منطقه عملیاتی به‌علت اینکه تحت دید و رصد دشمن بوده و رزمنده‌ها شبانه برای آوردن آب برای همرزمان‌شان داوطلب می‌شدند، در یکی از همین شب‌ها این شهید به اصرار خودش و داوطلبانه برای آوردن آب به منطقه تحت اختیار دشمن می‌رود و در همان شب در تاریخ 21 فررودین به درجه پرافتخار شهادت نایل می‌آید.

پیکر پاک و مقدس این شهید در 30 فررودین‌ماه 1366 به خانواده تحویل و برای خاک‌سپاری در قطعه شهدای بهشت زهرا(س) تشیییع می‌شود. از این شهید پرافتخار وصیت‌نامه‌ای مکتوب به جا مانده که یک نسخه از آن حین این دیدار صمیمی، از طرف خانواده معظم شهید به همکاران فرهنگ‌سرا اهدا شد.

در پایان برنامه از مادر و پدر شهید «قاسم خاوه‌ای» با اعطای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد.

یادآور می‌شود، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» به‌منظور ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شهدا هر ماه از سوی فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار می‌شود.

نیما حسین‌زاده
انتهای پیام

captcha