آغاز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان
کد خبر: 3731414
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

آغاز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان

گروه فرهنگی ــ هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با موضوع سیره امام رضا(ع) در اصفهان آغاز شد.

آغاز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه شهرداری اصفهان، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان و با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شد.
طیبه فاطمی، رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان در مورد برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، ترویج فرهنگ رضوی و گسترش کتابخوانی با بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین(ع) و به ویژه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره از دوره ششم به بعد توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری بوده که هشتمین دوره آن با معرفی 7 عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا(ع) توسط دبیرخانه آغاز شده است.
رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و بخش خانوادگی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند کتب مربوط به مسابقه را از کتابخانه‌های عمومی، به‌‌ ویژه آنهایی که وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند، دریافت کرده و یا فایل PDF منابع و پرسشنامه را از طریق سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس http://www.iranpl.ir دریافت کنند.
فاطمی به مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان باید پاسخنامه خود را تا 31 تیرماه به یکی از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تحویل دهند تا داوری 15 مردادماه انجام ‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش کودکان دو روش برای شرکت در مسابقه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: کودکان می‌توانند با تصویرسازی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب به انتخاب خود و یا خوانش آن بخش و ارسال فایل صوتی آن در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.
رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان در مورد جوایز این جشنواره اظهار کرد: 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی، علاوه بر لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی دریافت می‌کنند و همچنین به 8 برگزیده بخش خانوادگی نیز جوایزی اهدا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مبلغ 5 میلیون ریال به خانواده اول و دوم 2 نفره، 7 میلیون و 500 هزار ریال به خانواه اول سه نفره و مبلغ 10 میلیون ریال به خانواده اول چهار نفره تعلق خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، کتاب‌های «مژده گل» و «مهمان خراسان»، منابع بخش کودک (4 تا 11 سال)، «کاش تو را می‌دیدم» و «مسافر هشتم» ،منابع بخش نوجوان (11 تا 17 سال) و «ماه هشتم»، «به سپیدی یک رویا» و «مهر ولایت در آسمان ایران»، منابع بخش جوان و بزرگسال (17 سال به بالا) برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است.

انتهای پیام

 

captcha