حجاب، مختص زنان نیست/مردان نیز به هویت و شخصیت انسانی خویش توجه کنند
کد خبر: 3731428
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

حجاب، مختص زنان نیست/مردان نیز به هویت و شخصیت انسانی خویش توجه کنند

گروه معارف - مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم ضمن اشاره به فواید و فلسفه حجاب برای زنان گفت: حجاب منحصر به زنان نبوده و مردان نیز باید طبق موازین اخلاقی و اسلامی پوشش خود را رعایت نموده و به هویت و شخصیت انسانی خویش توجه نمایند.

حجاب، مختص زنان نیست/مردان نیز به هویت و شخصیت انسانی خویش توجه کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: حجاب به نفع بانوان بوده و موجب می شود به هویت واقعی خود که همان بنده صالح و پاکدامن خدا بودن است، برسند.

‌وی ادامه داد:‌ حجاب پلی برای شخصیت نهادن و وسیله ای برای حفاظت و صیانت از هویت واقعی زنان و دختران است.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی افزود:‌ خداوند نعمت زیبایی را به زنان و دختران عطا کرده و بانوان باید به این زیبایی و جمال بها و اهمیت دهند و اجازه سوء استفاده از این نعمت را ندهند و زیبایی خود را بپوشانند.

مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم خاطرنشان کرد: بی عفتی، بی حیایی و بی حجابی موجب ابطال شخصیت زنان و دختران و از بین رفتن طراوت و شادابی آنان می شود.

وی بیان کرد:‌ سایر ادیان و مذاهب نیز به رعایت حجاب تاکید دارند و به خصوص در ادیان الهی، حجاب و عفاف اهمیت ویژه ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی با بیان اینکه انسان ذاتا مقید به حجب و حیا است، گفت: دشمنان اسلام در صدد از بین بردن حیا و حجاب در جامعه اسلامی هستند و در قالب آزادی و حقوق زنان این حجاب را از ایشان میگیرند، در حالی که بزرگترین خیانت و ظلم را به بانوان روا می دارند.

مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم با تاکید بر اینکه‌ حجاب منحصر به زنان نیست، افزود: مردان نیز باید به هویت و شخصیت انسانی خود توجه کنند و طبق چهارچوب موازین اخلاقی و اسلامی پوشش خودرا رعایت کنند، زیرا اسلام نیز مردان را از پوشش های زننده و غیر اخلاقی منع کرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای تشویق و ترغیب به رعایت حجاب راه های زیادی وجود دارد و باید از منزل و مدرسه این آموزش ها شروع شود و در ادارات و دانشگاه ها، افراد محجبه را در راس احترام قرار دهند.

انتهای پیام

captcha