گزارش ایكنا از همایش بزرگداشت امامزاده ابراهیم(ع) و تجلیل از حافظان قرآن شیراز
کد خبر: 3731437
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

گزارش ایكنا از همایش بزرگداشت امامزاده ابراهیم(ع) و تجلیل از حافظان قرآن شیراز

گروه اجتماعی ـ همزمان با ایام دهه كرامت، مراسم بزرگداشت امامزاده ابراهیم‌بن موسی‌الكاظم(ع) همراه با تجلیل از حافظان شیراز برگزار شد.

گزارش ایكنا از همایش بزرگداشت امامزاده ابراهیم(ع) و تجلیل از حافظان قرآن شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام دهه كرامت، مراسم بزرگداشت امامزاده ابراهیم‌بن موسی‌الكاظم(ع) همراه با تجلیل از حافظان برگزیده شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم شب گذشته، 26 تیرماه در محل این امامزاده برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس ضمن تبریك فرا رسیدن دهه كرامت گفت: 5 ذی‌القعده در دهه كرامت به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان و 6 ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) انتخاب شده است.
وی با بیان اینكه 1408 بقعه متبركه در فارس وجود دارد، افزود: این نشان می‌دهد كه فارس دروازه ورود خاندان اهل بیت(ع) به ایران اسلامی بوده است.

اجرای سالانه 3 هزار برنامه فرهنگی ـ مذهبی در بقاع متبركه فارس
موسوی با تصریح اینكه سالانه بیش از 3 هزار برنامه ویژه فرهنگی و مذهبی در بقاع متبركه فارس برگزار می‌شود، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در هیچ نقطه‌ای از كشورمان به اندازه فارس، مرقد امامزاده وجود ندارد معنای این حرف آن است كه هر جا امامزادگان از جور خلفا می‌گریختند و یا نیاز به كمك داشتند متوجه مردم فارس می‌شدند.
مدیركل اوقاف فارس با اشاره به امامزاده ابراهیم(ع) گفت: آن حضرت فرزند بلافصل حضرت موسی‌بن جعفر(ع) بوده كه همراه با كاروان حضرت شاهچراغ(ع) وارد شیراز شدند.
وی گفت: با توجه به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه بقاع متبركه تبدیل به قطب فرهنگی شوند، چند سالی است كه سازمان اوقاف با همكاری هیئت امنای بقاع متبركه، برنامه‌های بسیار خوب متنوع فرهنگی و مذهبی در بقاع متبركه برگزار می‌شود و علاوه بر اینكه مردم به زیارت امامزادگان مشرف می‌شوند از مزایای كارهای فرهنگی كه در بقاع متبركه صورت می‌گیرد، استفاده شایانی می‌كنند.

تجلیل از 140 حافظ قرآن كریم
موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به تجلیل از حافظان قرآن گفت: در این مراسم از 140 نفر از حافظان قرآن كریم كه در شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم حائز نمره بالاتر از 95 شدند، تجلیل به عمل می‌آید.

گزارش ایكنا از همایش بزرگداشت امامزاده ابراهیم(ع) و تجلیل از حافظان قرآن شیراز
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز و همچنین آیت‌اللهی، رئیس هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) به بیان نكاتی درباره جایگاه والای امامزادگان پرداخت.
در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از 140 نفر از حافظان برگزیده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از جمعی از خادمان و هیئت امنای بقاع متبركه فارس تجلیل به عمل آمد و سپس مضجع شريف ابراهيم‌بن موسي‌الكاظم(ع) گلباران شد.
انتهای پیام

captcha