ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و تأمین ۲ هزار مسکن برای مددجویان كمیته امداد در فارس
کد خبر: 3731449
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
طی امضای تفاهم‌نامه‌ای صورت می‌گیرد؛

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و تأمین ۲ هزار مسکن برای مددجویان كمیته امداد در فارس

گروه اجتماعی ـ طبق تفاهم‌نامه همكاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و استانداری فارس، این سازمان علاوه بر ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی، دو هزار مسکن برای مددجویان این استان تأمین می‌کند.

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و تأمین ۲ هزار مسکن برای مددجویان كمیته امداد در فارس

به گزارش ایكنا از فارس، پرویز فتاح، رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور امروز، 27 تیرماه در سفر به استان فارس تفاهم‌نامه همكاری با استانداری این استان امضا كرد كه طبق آن بنا شد كه كمیته امداد علاوه بر ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی، دو هزار مسکن برای مددجویان این استان تأمین كند.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال کمیته امداد در سال گذشته جذب شد، گفت: قطعاً تلاش برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از دادن یارانه‌ به آن‌ها مؤثرتر است.
فتاح با اشاره به اینکه سهم کمیته امداد از برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی مددجویان مشخص‌شده است، افزود: از این محل پرداخت صد فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان به مددجویان پیش‌بینی‌شده است.
رئیس كمیته امداد با تصریح اینکه از سال گذشته تاکنون ۵۰ درصد از ۱.۵ میلیارد دلار به بانک‌‌های عامل تزریق‌شده است، گفت: متأسفانه تاکنون چهار بانک عامل اقدام به پرداخت این تسهیلات نکرده‌اند این در حالی است که قیمت دلار دولتی از سه هزار و ۸۰۰ تومان به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته و قیمت ارز در بازار دولتی قابل‌توجه است.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری نیز از این وضعیت رضایت ندارند ابراز خواستار همکاری استانداری‌ها برای حل مشکل بلوکه شدن سهم مددجویان کمیته امداد در بانک‌ها شد.
فتاح، هدف از امضا تفاهم‌نامه همکاری با استانداری فارس را کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان اعلام کرد و افزود: با کمک استانداری فارس زمینه اشتغال ۲۰ هزار مددجوی کمیته امداد از طریق طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی در یک بازه زمانی دوساله فراهم خواهد شد.
رئیس كمیته امداد با اشاره به اینکه استانداری متعهد می‌شود میزان سپرده صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را افزایش و تقویت کند، ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه، با همکاری کمیته امداد و استانداری فارس دو هزار خانه برای مددجویان این نهاد طی دو ساله آینده ساخته یا خریداری می‌شود.
انتهای پیام

captcha