تشکیل شعبه ویژه‌ صلح و سازش در ستاد دیه‌ فارس
کد خبر: 3731450
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
موسوی خبر داد:

تشکیل شعبه ویژه‌ صلح و سازش در ستاد دیه‌ فارس

گروه اجتماعی ـ معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس از تشکیل شعبه ویژه‌ی صلح و سازش در ستاد دیه‌ی این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از دادگستری فارس، در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری به ویژه محکومین مالی و با هدف بررسی دقیق وضعیت محکومین مالی محبوس و رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده‌های آنان، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف فارس و سرپرستان مجتمع و قضات شورای حل اختلاف شیراز با حضور در بند نسوان زندان عادل آباد با مددجویان دیدار کرده و در جریان مشکلات و درخواست‌های آنان قرار گرفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی در حاشیه‌ این بازدید و در دیدار با همکاران قضایی و نمایندگان ستاد دیه ضمن بررسی عملکرد شعب ویژه زندان در جریان مشکلات موجود در موضوعات مختلف از جمله اعسار، چگونگی استفاده ازتسهیلات بیشتر ستاد دیه و نحوه اعزام زندانی قرار گرفت.
رئیس شوراهای حل اختلاف فارس در این دیدار از ایجاد شعبه ویژه صلح و سازش در ستاد دیه استان فارس خبر داد و گفت: هر چقدر دیدار مقامات قضایی با زندانیان بیشتر باشد قطعا اتخاذ تصمیم آن‌ها بیشتر منطبق با واقعیت خواهد بود.
معاون قضایی دادگستری فارس تأکید کرد: در راستای تعامل و همکاری بیشتر بین زندان و شورای حل اختلاف، در هفته یک روز خاص برای رسیدگی به دعاوی اعسار همه زندانیان مجتمع‌های شیراز اختصاص یابد تا با اعزام زندانی و حضور شهود خواهان و خوانده پرونده بررسی شود.
همچنین در این بازدید وضعیت هر زندانی از حیث تعداد محکومیت، تاریخ شروع محکومیت، تاریخ اتمام محکومیت، تاریخ اعمال ماده 3، وضعیت اعسار و ... توسط قضات ویژه شوراهای شیراز بررسی و گزارش مربوطه به معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف فارس ارائه شد.
انتهای پیام

captcha